Het was ongeveer een uurtje of 9 's avonds op 1 september, een paar dagen voor mijn vakantie, dat ik op de bank zat en mijn aandacht probeerde te verdelen tussen het keuvelen met mijn vrouw, de TV en mijn telefoon. Die laatste kreeg eerlijk gezegd de meest aandacht, omdat ik onderwijl wat zat te appen met wat HF-maten. Er zijn er een paar die de onhebbelijke gewoonte hebben om allerlei gevonden internetkoopjes en aankopen te delen. En ja, probeer dan maar eens niet op te letten.
Het verhaal van mijn vrouw verhuisde helemaal naar de achtergrond, toen ik een appje kreeg van @climholland, die mij op een vintage duikhorloge attendeerde, die door een Duitse verkoper op internet te koop werd aangeboden. Clim kent mijn smaak een beetje (van kastvorm) en was blijkbaar getriggerd door de kastvorm van dit duikhorloge. Het was een beetje een achteloos appje, met alleen een linkje naar de advertentie. Hij zette er daarna nog een regeltje onder: “In het kader van de duurdere projectjes, ik twijfel over deze”…
Dat horloge ken ik! Ik kende het merk en type al en vond hem vroeger al geweldig. Maar in de loop van de jaren was ie een beetje aan de aandacht ontsnapt.
Maar Clim zijn aandacht en twijfel was snel weg, toen hij een advertentie van een Tissot 526 onder ogen kreeg, die @brodie naar hem stuurde (Kevin, nog bedankt).
Bij mij bleef ie hangen. Een Duward Aquastar. Omg!! Voor de meesten misschien een weinig opvallend horloge, in dit geval zelf iets gehavend, maar voor mij een grote wens. Dat komt omdat het merk een relatie heeft met met Jacques Cousteau, de duikheld uit mijn jeugd. En het horloge gaf me gelijk weer het zaterdagmiddaggevoel, toen ik als kleine jongen voor de TV (met 2 kanalen) zat en keek naar de onderwateravonturen van Cousteau en de bemanning van de Calypso. (de Aquastar deepstar chrono is de “echte”, maar hé. Deze komt er heel dicht bij)
Maar het was een projectje met een mankementje (kroon met stift weg), ik stond op het punt om op vakantie te gaan, had net een bestelling eruit gedaan voor een overkapping in de tuin en ik heb nog zoveel projectjes liggen.
Ik had al teruggeappt dat ik hem voorbij liet gaan, maar toch…
De avond erna spookte het horloge nog steeds door mijn hoofd, appte ik nog wat dat ik het niet ging doen, maar besloot om 1 bod uit te brengen. Eentje, verder niet. Gaat ie niet akkoord, jammer dan.
Maar hij ging niet akkoord, vond het te weinig en deed een tegenbod. Nee, sterk zijn, komt nog wel een keer. De dag erna ging ik op vakantie en voor mij stond vast dat dit m niet ging worden.
Maar helaas. Onderweg, op een parkeerplaats langs een Franse tolweg heb ik hem geappt, het geld naar hem overgemaakt en de toezegging gekregen dat het horloge na het weekeind op de post ging.
Bij thuiskomst, een week later was ie er nog steeds niet. Toch had ik een DHL verzendlabel met mijn naam gestuurd gekregen. Nog maar eens een mailtje aan gewaagd en hij zou nog eens gaan informeren op het postkantoor. Daar kreeg ie te horen dat het door de Corona een paar dagen langer zou duren en stuurde hij mij ook het bonnetje, waaruit bleek dat het op 7 september op de post was gegaan. Een week later nog niks. Zelf gebeld naar DHL, maar naar mijn adres was niets onderweg.
Toen ik de verkoper dit vertelde was ie zeer teleurgesteld, omdat ik hem als leugenaar uitmaakte. Dat deed ik niet, maar ik snapte niet waarom hij geen T&T had en ik het pakje nog niet.
Kortom, ik kreeg mijn geld teruggestort, hij maakte zijn excuses voor het ongevak en beiden waren er van overtuigd dat het horloge als verloren beschouwd kon worden. Shit, daar baalde ik van. Ik had me er zo op verheugd.
Tot gisteren!! Ik hoorde iets zwaars vallen op de mat in de gang en toen ik ging kijken zag ik een brievenbuspakketje, met daarop het verzendlabel dat de Duitse verkoper aan mij had gemaild beging september. Nee joh. Na een maand. De Duward!
Man wat was ik blij. En de verkoper, want ik heb hem gelijk een berichtje gestuurd en het geld weer naar hem overgemaakt. Ik heb er een vriend voor het leven bij
Hier wat plaatjes:
(en de originele kroon zat er zelfs nog bij…)