indrukwekkend geschreven (getypt) verhaal
en de PloProffen zijn nog indrukwekkenderderderder ![]()
geniet er nog zéér lang van
![]()
ClubPloProf ![]()
Geniaal clubje van liefhebbers.

Veel plezier ermee en complimenten voor het leuke & leerzame verhaal!
![]()
Schitterend verhaal! Leuk om de origin story te lezen van de Club PloProf oprichter. Het zijn twee hele mooie vintage exemplaren. Mijn visuele voorkeur gaat uit naar de caramel zeezout PloProf. Maar dat wist je al. Geniet ervan ouwe!
Hahaha! “Wie de PloProf kaatst, kan hem dubbel gaan kopen.”
Ik was op slag verliefd. Mijn ongeremde enthousiasme vlamde eruit.
Alle Club PloProf members zijn zelfverzekerd en stijlvol met een vleugje stoutmoedig.

exact
Daarnaast gefeliciteerd
Echt super en wat een verhaal ![]()
Hm, nu wil ik er ook een…
Mooi hoor , gefeliciteerd !
En maar twee stuks nodig dus om geen last te hebben van zwalken ?
watchguy37 feliciteert Sjiel met zijn Ploffing prachtige collectie. Wat een knallers bij elkaar ![]()
Gaat Sjiel de “Double PloProf walk” introduceren ![]()
Extra geheld naar vanwege twee Ploffers die om de pols/arm gedragen worden.
Geniet van deze aanvulling op een prachtige PloProf collectie.
“This is the way”
Lekkah!
Correct. Hiermee wordt de vorm van de kast rondom de kroon bedoeld. Er is een seriereeks rond 1971/1972 die de C-shape case heeft. In deze kast ligt het middelpunt van de kroon ook iets lager, en de kast is dunner.
Als je van boven kijkt, lijkt de U kast een kleiner wieltje te hebben naast de kroon. In werkelijkheid zit het wieltje iets lager en wordt deze van boven bedekt. Vanaf de onderkant van de PloProf zijn beide openingen gelijk en vanaf de onderkant hebben ze beiden een C shape. Dit betekent dat wanneer je de kroon en het wieltje uit de kast zou halen, er voor 80% een C shape te zien is en voor het laatste bovenste gedeelte een U.
Ik denk dat wanneer je een U kast pakt, en er een paar mm vanaf schaaft van de voorkant/bovenkant, dat er een C shape ontstaat. Je zou hierdoor kunnen denken dat de C shapes te veel gepolished zijn bovenop, maar dit is niet waar. Zo zijn de kasten in die periode geproduceerd.
Van harte welkom, wij van Club PloProf kijken al uit naar uw aanmeldingsformulier. Zou heel leuk zijn, ik hoop dat er weer wat moois op je pad komt.
Lekker bezig proploprofpro ![]()
Echt een culticoon! Heel stoer! ![]()
Thanks voor de aanvulling!
En bedankt! Ja hoor je bent de eerste die het hoort.
3 stuks wellicht?
![]()
iedereen bedankt voor de positieve reacties.
Heel gaaf! Mooi verhaal ook!
Nice! Veel plezier ermee!