NA: Wiseheid komt met de jaren...

Zo af en toe ben ik nogal vaak geregeld gevoelig voor ‘horloge hypes’ , heb mij schuldig gemaakt aan het kopen van bijna alles van Tudor (en daarna weer verkocht uiteraard) , een paar MoonSwatches en nog een paar van die modegevoelige modellen die het niet lang hebben uitgehouden in de collectie… enfin, je kent het wel…

Kom ik afgelopen maand via via in aanraking met “Wise” ( https://wisetimepiece.com) . Nooit van gehoord, valt in de categorie microbrands en behalve Maen en Yema, eigenlijk nooit interesse gehad in de kleinere merken totdat ik op Youtube een paar reviews tegen kwam van het merk. Volgens hun website " Thailand’s best kept secret". Mwah, geen verkeerd gekozen slogan.

Een aantal van hun modellen leunen wel erg sterk tegen de Grand Seiko’s aan qua design, en voor mij persoonlijk kan ik daar wel heel erg blij van worden.
“om het eens te proberen” en “voor die paar honderd Euro kan er weinig mis gaan” , de bestelling geplaatst voor de Adamascus AD770A.

Als je de specs leest is het niet onaardig, behuizing van 904L staal, Miyota 9019*uurwerk , 39mm , sunburst plaat , datum op ‘6’ voor $600. (inderdaad , import, btw etc komt er nog bovenop)

En dan krijg je na 10 dagen F5-en op de DHL tracking site de doos binnen… lang verhaal kort: hier zijn de foto’s :wink:

eerste indruk is meteen goed:

Ooit zoiets gezien voor dit budget… logo gegraveerd in een houten box… netjes hoor !

Netjes in folie gewikkeld

het ‘lederen’ Shell Cordovan bandje is gemaakt van …eeuuh… iets

uurwerkje is wel lekker stil :+1:

Ik zou willen dat mijn foto skills beter waren en wat meer macro’s kon laten zien , ben echt onder de indruk van de kwaliteit en de “value for money” -om er maar eens een Nederlandse term in te gooien.

Vooralsnog -vindt ik- een prachtige dresser met GS vibes die hopelijk wat langer in de collectie blijft :wink:
(Nu eerst maar even een mooi bijpassend bandje bestellen bij B&S)

100 likes

Mooie aanwinst, veel draagplezier!

1 like

Ik vind die macro’s van de mooie wijzerplaat prima gelukt hoor. Gefeliciteerd, mooi horloge.

4 likes

Mijn beste,

Chapeau!!
Wat een bijzonder fraaie aanwinst.
“Chique met een frisse uitstraling”.

Ik wens je er een aangename tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Echt een mooi horloge! :heart_eyes:
Geniet ervan! :hugs::pray:

1 like

dat zeker :+1:
draag hem met plezier

1 like

Geniet ervan! Mooi horloge!

1 like

Nice. Deze versie had ik idd ook al langer op het oog.
Moet alleen nog wat wennen aan de naam…
Goed om te horen dat jij iig tevreden vent over de kwaliteit. Veel plezier van/met dit mooi horloge! :ok_hand:

1 like

En nóg een Wise vandaag. Wat is het toch een prachtig merk (en ook dit horloge is mooi). Veel draagplezier (die macro is móói met die cijfertjes spiegelend in de indices).

Er is een Wise ‘only’ topic btw

3 likes

Mooie aanwinst. Veel plezier ermee

1 like

Hij is prachtig! Een Wise besluit om tot aanschaf over te gaan…

1 like

Heel mooi, denk ook een fraaie lume? Straks fotootje :slightly_smiling_face:

1 like

De 2e wise NA in een dag, hier op HF!

It’s no longer a secret… :crazy_face:

Veel draagplezier!

1 like

Mooi ding :ok_hand: Gefeliciteerd met de aanwinst
Ik kende het merk ook niet totdat iemand op HF er een NA-topic over maakte

1 like

Nice , gefeliciteerd

1 like