WISE timepieces;THAILAND'S BEST-KEPT SECRET?

Ik heb zo’n 30 horloges, inclusief enkele Christopher Wards en Longines maar kan nu al zeggen dat de Wise één van mijn beste aankopen is. Goed gereguleerde Miyota 9015 en een waanzinnig goede afwerking…en dan heb ik over de lume nog niets gezegd…:radioactive: Dit is de AD802 gelimiteerde oplage (300 stuks). Alle horloges uit de AD8 range hebben ook een display caseback.

16 likes

Via nadere thread hier geraakt. Een beetje verbaasd dat met zoveel ontzettend positieve pers hier juist allerhande twijfel de boventoon voert. Wat betreft ontwerp, net als zo’n beetje ieder merk, laat Wise zich dan is hier en dan is daar inspireren maar komt toch telkens met een behoorlijk eigen smoel voor de dag en dat dan uitstekend uitgevoerd en met een dosis lef wat betreft materiaalkeuzes. Ik vermoed dat het een nog altijd wat onbekend merk is omdat in de beginjaren (zie oudere modellen) die flair voor echt goed design minder aanwezig leek en er ook in mijn ogen veel overgeproduceerde en overgedecoreerde horloges werden vermarkt. Het is pas enkele jaren zo dat de weg naar serieus te nemen ontwerpen is ingeslagen en daarbij zetten ze grof in op kwalitatieve uitvoering. Binnenkort verwacht ik ook hands on ervaring te hebben.

Overigens mbt de damascusdiscussie. Ik vermoed iig geval dat het even authentieke Damascus is als bij andere fabrikanten, zoals Straum of Zelfs, waar ik het recentelijk gezien heb. Volgens mij is nabehandeling met zuur puur om de lagen er beter uit te laten komen. Ik heb nog geen twee foto’s van een Damascushorloge gezien die hetzelfde patroon hebben, maar dat is wellicht niet afdoende bewijs voor simulatie.

3 likes

We kijken er naar uit!

1 like

Altijd voorzichtig mee zijn. Het is vaak niet wat het lijkt :laughing:

4 likes

Die ‘damast’ met blauwe plaat vind ik wel mooi. Maar toch… voor een niet zo origineel design, een beetje een combinatie van verschillende ‘hommage’ horloges en misschien geen echt damast staal, toch wel een beetje aan de prijs met $700,-- en 1 jaar (Thaise?) garantie.

Wat voor uurwerk is dat ‘caliber 9019’?

Wel leuk om verder in het draadje de uitleg en discussie over damast staal te lezen.

1 like

9019 is een Miyota (Citizen). De 9019 is dunner dan de 9015 waardoor het horloge relatief plat is en makkelijk onder je mouw glijdt.

2 likes

Ik vind deze Wise (Adamascus AD770A Stainless steel 904L) erg tof met een mooi vormgegeven kast. Mogelijk dat ik deze nog eens ga bestellen. Wel in rvs, dat Damascus is voor mij net iets teveel van het goede. Prijsstelling is netjes imo.

Ik kan momenteel alleen nog niet aan de merknaam wennen :grimacing:

Zie graag nog wat meer foto’s en ervaringen van bezitters.

6 likes

Negen van de tien aankopen van (microbrand) horloges baseer ik op YouTube reviews. De kunst is om je niet te laten leiden door reviewers die nooit een slecht woord over een horloge zullen melden, puur en alleen om het feit dat ze dan geen review exemplaren van de fabrikant meer ontvangen of omdat er dan niet op de affiliate link wordt geklikt.
Van de onderstaande reviews weet ik dat de reviewers ook hun gal spuien als er iets niet in orde is of voor verbetering vatbaar is. Ik heb me beperkt tot het model AD7 omdat daar de meeste discussie over is:

Review 1
Review 2
Review 3
Review 4

Hopelijk helpt dit wat in de afweging.

6 likes

Bedankt Remco! :ok_hand:

Overigens, de nieuwe Flyboy horloges zien er ook niet verkeerd uit.

2 likes

Natuurlijk niet, het is een horloge.

Interesseert me niet, zit toch niks bij wat ik wil kopen.

Om de vraag uit de titel te beantwoorden: Lekker behouden, dat geheim.

1 like

Effe op de site gekeken.
Ik vind het weinig vernieuwend. Veel aftreksels, eigenlijk alleen maar. Microbrand zonder eigen smoel, alles gebaseerd op modellen van gevestigde merken.
Als je dan toch voor een Microbrand gaat, dan vind ik Venezianico bijvoorbeeld veel origineler voor hetzelfde geld.

2 likes

Ik heb m’n GMT binnen, hartstikke leuk ding!

image

2 likes

Ook lid geworden van deze club sinds vandaag :wink:

Erg positief verrast , behalve het bandje maar daar is een mooie vervanger voor onderweg.

8 likes

Congratz!

Misschien toch niet helemaal mijn type topic hier. :face_with_peeking_eye:

1 like

Welkom Robert. Veel plezier hier.

1 like

Mooi hoor

Vandaag binnengekregen, het werkt dus echt die tool-loze verstelling. Briljant.

2 likes

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.

Veel plezier ermee.

2 likes

Ohoh, dit merk werd me vandaag onder de aandacht gebracht. Leuke horloges maken ze met op papier mooie specificaties…

Aangezien ik iedere maand wel uit eten ga bij een Thai zou 1 van deze horloges mijn outfit dan toch meer afmaken.

3 likes