WISE timepieces;THAILAND'S BEST-KEPT SECRET?

Volgens onze zoekmachine zwerven er enkele WISE horloges rond op HF, maar kon géén topic vinden.

Vandaar:

“”

WISE” has been established since 2008. All watches are designed by Thais and hand-assembled by highly skilled watchmakers in our workshop in Bangkok, Thailand.

“”

WISE maakt dames- en heren horloges.

De heren horloges kennen een klein aantal lijnen, bijvoorbeeld:

In Damascus staal.

In stainless steel.

Hier kun je ze allemaal zien (178 stuks)
( mèt prijsjes erbij):

Wat denken we, een wijze aankoop?

Goede prijs/ kwaliteit verhouding?

Komt natuurlijk nog extra kosten bij voor invoer, douane, belasting, zeg 25 procent.

ps Ben nooit in Bangkok geweest dus géén relatie met wise

21 likes

Net gaan kijken, erg leuke horloges aan betaalbare prijs. Goeie tip :+1:

1 like

Best leuk en keuze zat :+1: kroon links of rechts veel kleuren in wijzerplaten .

1 like

Ik denk: het ziet er leuk uit, maar krijg mixed feelings. Alsof ze van een paar leuke merken iets visueels hebben gepikt.

Merken die o.a. bij me opkomen, bij het zien dan de collectie:

Seiko
Edox
Maen
Oris

2 likes

Vooral die damascus ziet er leuk uit

1 like

Mwah, ik zie vooral een mix van ‘designinvloeden’ van andere merken, zoals door KGIGO al genoemd en daarnaast Citizen en Omega.

Misschien moeten we ‘Thailand’s best kept secret’ maar gewoon geheim houden. :wink:

3 likes

Heb er momenteel 2, Damascus en meteorite dial. Prima afwerking en toch veel horloge voor het geld (vind ik)

4 likes

32 likes

Eerste indruk is dat het een straight off afkijk merk is.

Ik kom het overigens ook vaak tegen op Insta.

1 like

Ik ben ook gevallen voor het Damascus staal, en die prachtige wijzerplaat!

20 likes

Damascus look.
Waarschijnlijk laser gegraveerd.

1 like

Ja, da’s geen damascus. Acid etching oid wellicht. Mogelijk zelfs niet eens dat idd.

1 like

Kan je dat onderbouwen? Heb je een achtergrond van metallurgische kennis?
Mijn oom is metallurgisch ingenieur, en die zag er geen “vals spel” in.

2 likes

Waarom op voorhand zo zuur?

2 likes

Niet zuur. Mag toch gewoon benoemd worden?

Ik had er nog niet van gehoord, nu wil ik er een hebben. Bedankt.

Nou, wel écht zure reacties idd.
" mogelijk " " waarschijnlijk " " wellicht " :person_shrugging:

Is het wellicht mogelijk of eerder waarschijnlijk dat de mensen die die woorden posten het gewoon niet weten en maar wat roepen ?

De horloges zien er imho mooi uit. :ok_hand:

1 like

Zien er mooi uit!:pray:t3:

1 like

Afgaande op de informatie op hun site lees ik bij de Adamascus AD 790: CASE: Damascus Stainless Steel.
Wie het tegendeel beweert, of wie twijfelt: kom a.u.b. met bewijzen dan wel sterke aanwijzingen. Je kunt uiteraard gelijk hebben, en even uiteraard: ongelijk!

4 likes

Op het eerste oog lijken het idd allemaal unieke vormen, wellicht even verder in verdiepen. Jammer dat men altijd gelijk zo zuur reageert.

and surrounded by a bezel ring that made of Damascus steel.

Damascus steel is a type of steel easily recognisable by its wavy patterned design. Aside from its sleek look and beautiful aesthetics, Damascus steel is highly valued.

1 like