Microbrand only (Deel 2)

Ik heb evenmin negatieve connotaties aan een jute zak.
Ik herinner me hardspringwedstrijden met partner op scoutskamp met een lepel met rauw ei in de mond.

1 like

Nog eens de Laps Arche. Gewoon, omdat ik ernaar blijf kijken.




Dus ja, ik was waarschijnlijk wat zuur in mijn eerste reactie. Overigens moet ik ook mijn opmerking over de herkomst van het merk wat bijstellen. Ja, ze richtten zich voornamelijk op creatieve wijzerplaten, geplaatst in niet echt opzienbarende horloges, maar die worden kennelijk wel met relatief veel zorg zelf gemaakt. Hopelijk dus, kunnen we rekenen op vergelijkbare zorg tot in de afwerking van de scherpe details van case, indices en wijzers. Dan is dit zeker zijn pre-order prijs waard. De plaatjes van deze prototypes doen toch glimlachen, zelfs al sluit ik mij bij @septentrio aan in de voorkeur voor meer grafische Ivoire die waarschijnlijk wat minder reflecties zal hebben buiten de metalen onderdelen. De seconde’wijzer’ vind ik een buitengewoon goede vondst. Immers is het als het moet nog nét functioneel.

Daarover gesproken viel mij in tweede instantie op bij de nieuwe Kiwame dat men kiest voor een sub-secondemarkering in de buitenring, terwijl de kleine seconde daar nu juist van gescheiden is. Bovendien is de Miyota 8 een lagere Hz, waarmee de samenhang met die sub-secondemarkering dus helemaal ontbreekt. Ik begrijp dat voor dit ontwerp (en om het Japans te houden) de keuze beperkt was, maar die markeringen creëren eigenlijk een wat vreemde tegenstelling. Daar had deze in alle zin geen last van:

7 likes

Weet niet zeker of Wise onder microbrands valt, maar vooruit…

En toen liep ik bij Jaap (ten2two) ineens tegen deze Wise aan. Had het merk ooit wel eens voorbij zien komen, maar that’s it.
Al heel lang minder of meer aan het zoeken naar een meteoriet dial. Maar die zijn óf onbetaalbaar, óf zitten in een horloge dat ik niet om aan te gluren vind…
Maar dit wel zeg: strakke sporty/dressy kast, rosé-gouden wijzers en indices, prachtig afgewerkte band, voelt allemaal aan als een horloge wat 3x zo duur is…
Blij mee, bedankt weer Jaap!

5 likes

Echt? Er lijkt zoveel meteoriet gebruikt te worden dat het me haast makkelijk voorkomt een te pruimen versie te bemachtigen.

Dat gezegd, ja, volgens mij zijn de volumes van Wise echt niet zodanig dat we ze al kunnen opwaarderen en de ethos vind ik persoonlijk ook passend. Sowieso een leuk merk dat goede dingen doet.

Deze meteoriet versie is minder kenmerkend voor het merk, in mijn ogen, maar dat kan nu net zijn waarom het aanspreekt. Iets dat vierkant binnen een gewenst genre valt (noem het steek sports of zelfs gada). Is die Jaap een forumlid of een winkel?

mag geen URL’s plaatsen geloof ik maar google maar ten2two

Is bulletproof en zit prachtig in elkaar. Ik heb iets wat erop lijkt in 't paars gehad en heb nog steeds de gmt die van grote klasse is.

Benjamin James. Die voelt gewoon niet als mijn stijl, maar het doet 't met overgave.

4 likes

47Zero heeft weer eens wat fraais geproduceerd: Roulette, met een bladgouden datumindicator een zeer aantrekkelijke wijzerplaat.



Heeft dit forum al een eigenaar van dit prachtige merk?

5 likes

Lijkt me wel iets voor @Cihanski :thinking:

3 likes

Wat is dat bij nr 7 en 22? Placeholders?

Je kent me te goed :joy:

2 likes

Schroeven, krammen, something such like. Ik vind het ook niet altijd even mooi als dat aan de voorkant te zien is, maar bij 47Zero is het een consistent en best coherent deel van de stijl.

Love it!

Oef, wat ontzettend lelijk. Die dial én kast.

1 like

Echt?

Ik vind het juist gaaf… Niet voor het geld, maar wel gaaf

Wat vind je lelijk? 47Zero? Verrassend

Opvallend model van Beda’a

1 like

Ligt het aan mij of is het een Patek “homage”?

De opmerking refereert aan de gekleurde steentjes. Dit hele merk draait verder om het calatrava-concept.

Ahhhh oke! Duidelijk. Thanks.

1 like