Ik zag onlangs hetzelfde bij bvb RZE, met die nieuwe type A Resolute. Miyota 8 uurwerk, maar ook lagere prijs - dat is hier toch ook het geval hé. In dat geval is het niet persé verschraling, wel lagere specs aan lagere prijs, om zo segmenten te gaan bedienen.
Verder wel mooi ding, maar wordt er niet hebberig van.
EDIT: oef, ik lees net dat de prijs maar 60 USD lager is, voor idd veel minder goed uurwerk en van 100wr naar 30… toch niet denderend
Het uurwerk lijkt me gekozen vanwege de kleine secondenwijzer. Volgens mij bestaat een dergelijke variant niet in de Miyota 90-serie. En ik heb het van Seiko ook nog nooit gezien. Kun je dus gaan kijken naar Chinese uurwerken, of anders Zwitserse. In het laatste geval zal de prijs dan (flink) stijgen.
Ik meende me te herinneren dat ze een aantal maandjes terug de eerste collectie ook rond 600 excl aanboden. Daarna een lichte stijging snap ik wel. Degradatie van componenten bij een succesvolle formule niet.
Daar heb je een punt. Maar de Hangzhou heeft bewezen zich uitstekend te kunnen laten upsellen. Nu weer ik niet hoe zich dat verhoudt tot de Miyota 8, maar misschien wilden ze het dan Japans houden. Desondanks, volgens mij had die prijs beduidend lager moeten zijn met deze componenten. De 3atm zou kunnen komen omdat de 8 series dikker is?
Beaucroft geeft ons een Seeker geüpdate met de Contour en noemt het de Arc. Die arc is natuurlijk een toepasselijke naam voor zowat iedere kast uit hun lineup. Daar blijven ze trouw aan. De wulpse lijnen van de Contour met de sportieve opbouw en kleurrijke kwinkslag waren niet echt aan mij besteed en zo ook hier. Er is meer lume aanwezig, maar dat maakt ten opzichte van de voorgaande Seeker de Arc minder elegant en het oogt minder lichtvoetig. Dat kan je voorkeur hebben natuurlijk. Verder lijken de specs netjes in orde voor de 510 euro excl.
Archiwatch moonphase bejewelled. Vanaf morgen beschikbaar. Die kleurtjes hoeven van mij niet zo, maar kennelijk doen ze het juist daarom: om anders te zijn dan verwacht.
Nuada by Martin Design Watches Studio (MD Watches) Ierland
Swiss ETA 2895-1 movement is 1100 euro duurder dan de 339 kostense quartz… Kickstarter launch prijs dan hè?!
Hun eerdere horloges waren al niet goedkoop. Volgens mij rond de 1500. Hier ken ik het uurwerk niet van, noch wat die steentjes precies zijn. Ik denk dat het een forse som zal zijn.
Ik heb het net gevonden, 3000 euro… Dat vind ik toch wel stevig. Ze geven aan een ETA 2892-A2 of Sellita SW300 te gebruiken met Dubois module voor de complete calendar.
Ik vond het een opvallend verschil en het vermelden waard in dit topic. Het horloge vind ik heel leuk (op het plaatje) en verder geen interesse in beiden.