Nee joh…zat gewoon wat te sarren. ![]()
Ja deze duwt op alle knoppen. Kan me voorstellen dat dit wel een succes voor ze gaat worden. Design is onderscheidend genoeg.
Overigens moet dit een proto zijn, want op de website lijken het merk en Paris in het zwart gedrukt. Toch is dit ook degene waar ik van het eerste moment overtuigd was. De zwarte en blauwe zijn zeker ook mooi en hebben meer dat floaty effect. Ik vind zo’n kleurvlak echter vaak iets minder divers en de band, zowel de grijze grain als de gebroken ecru saffiano erg mooi bij het horloge gaan. Ik zou graag nog een goede reviewer hebben die goed weet uit te drukken hoe goed de afwerking nou precies is, want als daar (teveel) imperfecties in zitten kan het concept toch weleens minder zijn. Dat is een punt van twijfel. Laps voorgaande horloges hadden voor zover ik kan zien totaal deze ambities en eisen niet.
Oef. Jij laat zeker je manchetten ook verstellen?
Ja…door je vrouw. ![]()
Das lief van dr
Direnzo komt met een nieuwe editie DRZ02R. Opmerkelijk genoeg komt de klassieke zwarte niet terug. Toch wel een van mijn favorieten van de vorige keer. Een aantal nieuwe varianten worden geïntroduceerd, maar veel daarvan vind ik minder voor de hand liggend ogen. Vergezocht wil ik het niet noemen, maar de kleurstellingen beginnen wat geforceerd aan te voelen. Aan de andere kant is kleurvoorkeur juist enorm persoonlijk, dus wie een andere mening heeft: er valt wat te kiezen! Van die nieuwe varianten vind ik de gold(?) met zwarte accenten wel goed gelukt:
Wel leuk, ziet er uit alsof hij comfy draagt.
Deense micro Tangens, mij verder onbekend. Heeft wel iets, maar het komt nog niet helemaal uit de verf. Tenminste voor mij mag er nog een beetje worden geschaafd aan kast en band, maar ook de proportionering van wijzers en markers.
Mmm, een mengeling van vele stijlen, die in mijn ogen niet tot een echt succesvol eindresultaat leidt.
Het Amerikaanse Markwell biedt ons een nieuw horloge met ‘glass fired enamel’ wijzerplaat voor onder de 600 euro (incl.). De vorige keer dat dit werd beweerd door een Spaans merk (waarvan ik sindsdien telkens de naam kwijt ben), bleek het toch niet waar. Ik vraag me af of het hier dan wel zo is. Of kan je glass fired ook nog anders begrijpen? Hoe dan ook. Hier moet je van houden. De cijfers zijn in het oog springend. De lumicast oog sportief. De kast is een moderne excentrieke interpretatie van vintage. De wijzers grafisch sportief. Email(?) in 37mm nogal dressy. Een rubberen band… Tja. De meeeste kleuren zijn ook volstrekt niet subtiel.
De datematic die hieraan vooraf ging in dezelfde trant was een coherenter ontwerp en daarom mijns inziens succesvoller. Overigens ook vreemd dat die duurder is zonder dat email(?).
Sorry to bother, maar zou dit horloge gelden als microbrand? Kwam ik tegen op de internets, weet er niks van. Misschien een plakmerk?
Seiko had ook zoiets.
1987.

De jouwe lijkt me een hommage / revival van rond 1999 ;-). Ik vind ‘m mooier.
Big Ben is overigens deel van het chiming mechanisme van de klok.
Voor de goede orde: ik heb hem niet gekocht. Meer dan €250 vind ik wat veel voor een grapje. Wel een mooi grapje. Thx voor de info ![]()
Dat zal het afgeregelde Zwitserse Selitta uurwerk zijn, dit nieuwe model heeft een Miyota 9039.
Zien er beiden toch wel aardig uit vind ik.
Ah ja. Het was last. Heb de uurwerken niet gecheckt.
Dat maakt microbrand Area Nostalgia (ja, serieus kan ik het nog altijd niet nemen. Minder nog dan andere YouTube-merken) hier een homage van:
Weer een nieuwe serie Kiwame, en omdat zwart die oplegde cijfers mooi accentueert, hier maar een plaatje. Echter, let op de specs. Als ik het juist heb, lijkt het erop dat het merk de verschraling inzet: zelfde prijs, maar je krijgt minder. Een miyota 8 en 30m WR. Dat zijn geen fraaie zaken.
























