Microbrand only (Deel 2)

Dat valt me nog enigszins mee. Zo’n SW300 krijg je standaard al praktisch niet i een horloge onder de 1000. Doe module/complicatie weet ik niet. Dan ook nog steentjes erop en het feit dat Archiwatch al niet zo goedkoop was… Het past in ieder geval in de lijn der verwachtingen.

Makina maakt een mechanische chrono, de Cassiel II




Te druk en complex voor mij, maar wel dat kenmerkende Makina karakter.

3 likes

Mooie sector dial met de looks van Longines.

Helaas niet de specs, maar voor rond de 700 euro mag je dat uiteraard ook niet verwachten.

3 likes

Ik wilde ze nog vragen of ze het ook met Maya cijfers konden uitvoeren.

Favre-Bulle doet het toch wel goed op echte (studio) foto’s. Maar 41mm diameter en 13,5mm hoog, en ruim 2400 Euro, en een wat mij betreft onnodige chronograaf (zij het elegant uitgevoerd), van LJP dat dan weer wel…



3 likes

De campagne van Manime La Méredienne is ook alweer een succes. https://www.kickstarter.com/projects/manime/manime-an-elegant-true-gmt-watch-for-gentlemen-travelers?utm_source=Klaviyo&utm_medium=email&_kx=SvPDi8LEsffb1SRUYmSuxXay-He4S2ziTH66XKcNg8IGvJSnIi39cQAipRnk5LXy.RFgyHJ

Niet zo gek met nog geen 8000 als doel. Voor de cash deden ze het niet, denk ik zo.

1 like

Het aantal benodigde backers is al weer ruimschoots gehaald.
En de einddatum is volgens mij pas 19 juni.

Dus waarschijnlijk komen ze in een flink aantal mooie kleuren.

Denk er sterk over om ook te backen.

2 likes

Opnieuw een stijlvolle Fransoos. Gustave & Cie. Voor mij een nieuwe naam, naar ik meen. Deze Leon voelt intuïtief gelijk comfortabel. Mooie neutrale kleur perfect versierd met gouden accenten. Miyota 9. 11mm dik is ietsje meer dan wenselijk voor de dressy stijl, maar zeker doenlijk. 38mm diameter, zeker prima, hoewel ik het persoonlijk liever nog net een slagje kleiner zie. Onder 600 Euro, zeker niet verkeerd.



11 likes

Leuk model, wel jammer van de “ghost date”, als er inderdaad een 9015 in zit.

Aanrader!

5 likes

Klasse.

1 like

Verfrissend als een jute zak.

1 like

Wie weet is het aangepast.

Ik houd wel van jute. Associaties met mooie tradities als koffie en Sinterklaas. Echter vind ik de wijzerplaat beter benaderd als gewoon horizontaal geborsteld in een warme neutrale toon.

1 like

Ik heb evenmin negatieve connotaties aan een jute zak.
Ik herinner me hardspringwedstrijden met partner op scoutskamp met een lepel met rauw ei in de mond.

1 like

Nog eens de Laps Arche. Gewoon, omdat ik ernaar blijf kijken.




Dus ja, ik was waarschijnlijk wat zuur in mijn eerste reactie. Overigens moet ik ook mijn opmerking over de herkomst van het merk wat bijstellen. Ja, ze richtten zich voornamelijk op creatieve wijzerplaten, geplaatst in niet echt opzienbarende horloges, maar die worden kennelijk wel met relatief veel zorg zelf gemaakt. Hopelijk dus, kunnen we rekenen op vergelijkbare zorg tot in de afwerking van de scherpe details van case, indices en wijzers. Dan is dit zeker zijn pre-order prijs waard. De plaatjes van deze prototypes doen toch glimlachen, zelfs al sluit ik mij bij @septentrio aan in de voorkeur voor meer grafische Ivoire die waarschijnlijk wat minder reflecties zal hebben buiten de metalen onderdelen. De seconde’wijzer’ vind ik een buitengewoon goede vondst. Immers is het als het moet nog nét functioneel.

Daarover gesproken viel mij in tweede instantie op bij de nieuwe Kiwame dat men kiest voor een sub-secondemarkering in de buitenring, terwijl de kleine seconde daar nu juist van gescheiden is. Bovendien is de Miyota 8 een lagere Hz, waarmee de samenhang met die sub-secondemarkering dus helemaal ontbreekt. Ik begrijp dat voor dit ontwerp (en om het Japans te houden) de keuze beperkt was, maar die markeringen creëren eigenlijk een wat vreemde tegenstelling. Daar had deze in alle zin geen last van:

7 likes

Weet niet zeker of Wise onder microbrands valt, maar vooruit…

En toen liep ik bij Jaap (ten2two) ineens tegen deze Wise aan. Had het merk ooit wel eens voorbij zien komen, maar that’s it.
Al heel lang minder of meer aan het zoeken naar een meteoriet dial. Maar die zijn óf onbetaalbaar, óf zitten in een horloge dat ik niet om aan te gluren vind…
Maar dit wel zeg: strakke sporty/dressy kast, rosé-gouden wijzers en indices, prachtig afgewerkte band, voelt allemaal aan als een horloge wat 3x zo duur is…
Blij mee, bedankt weer Jaap!

5 likes

Echt? Er lijkt zoveel meteoriet gebruikt te worden dat het me haast makkelijk voorkomt een te pruimen versie te bemachtigen.

Dat gezegd, ja, volgens mij zijn de volumes van Wise echt niet zodanig dat we ze al kunnen opwaarderen en de ethos vind ik persoonlijk ook passend. Sowieso een leuk merk dat goede dingen doet.

Deze meteoriet versie is minder kenmerkend voor het merk, in mijn ogen, maar dat kan nu net zijn waarom het aanspreekt. Iets dat vierkant binnen een gewenst genre valt (noem het steek sports of zelfs gada). Is die Jaap een forumlid of een winkel?

mag geen URL’s plaatsen geloof ik maar google maar ten2two

Is bulletproof en zit prachtig in elkaar. Ik heb iets wat erop lijkt in 't paars gehad en heb nog steeds de gmt die van grote klasse is.