Weer eens een topic over een nieuwe parel die de collectie verder aanvult.
Op deze woensdagavond breek ik de week met een horloge dat sinds 2013 een boost heeft gekregen en daarmee een cult status heeft gekregen.
In 2013 kwam de film ‘The Wolf of Wall Street’ uit, met Leonardo DiCaprio in de hoofdrol, wie het personage van Jordan Belfort vertolkt.
Voor velen wellicht al een bekende film, voor mijzelf tot voor kort alleen nog van horen zeggen. Echter werd een paar weken geleden op een zondagavond de film uitgezonden, was er verder weinig op televisie en heb ik na veel aanbevelingen toch de film maar eens gekeken.
En wauw, wat een top film zeg! Erg vermakelijk, waarbij voor de horloge fanaten onder ons het altijd leuk is als er bekende horloge merken en modellen voorbij komen in een film, zoals James Bond de Omega draagt in de film.
Het horloge wat Leonardo DiCaprio in de film droeg was mij al geruime tijd bekend, ik zag het vaker op social media voorbij komen en heb er ook wel eens dingetjes over gelezen of bekeken.
Maarrr, door deze film werd ik geinfluenced (ik gok dat dit het werkwoord is) en is mijn jacht op mijn eigen ‘wolfie’ begonnen…
Tel daarbij op dat in mijn vakgebied telefonische acquisitie ook een onderdeel is, dus met dit horloge om waan je je haast Jordan Belfort, haha.
Nou, goed, lang verhaal kort, de plaatjes van mijn exemplaar
Tromgeroffel
Hatsa, een dikke Invicta
Dit horloge heeft voor mij al meerdere fases gehad.
5 jaar geleden, toen ik het horloge net kocht, was dit mijn enige horloge en op dat moment een heel bezit (voor uw beleving, ik was 17 op dat moment).
Twee jaar lang was ik aan 't flaneren met dit horloge, tot het moment dat ik mij verder in horloges was gaan verdiepen en ik andere/duurdere modellen kocht.
Dit was zo’n twee jaar geleden de collectie, die de Invicta flankeerde.
De Invicta verdween in de la en werd nog maar sporadisch gedragen…
Tot een jaar geleden, toen kocht ik een zwart rubber bandje en blies ik de Invicta een nieuw leven in
Echter, naast al het geweld wat vandaag de dag de collectie voert, is de Invicta slechts een horloge wat wordt gedragen bij het uitgaan in de stad.
En nu, in 2023, na het zien van de film, kwam ik tot een nieuw inzicht. Ik kon van mijn Invicta een ‘wolfie’ maken, ik denk wel gelukt