Enkele maanden geleden plaatste ik een topic waarin ik jullie raad vroeg om een erfstuk te kopen voor mijn toen nog niet geboren zoon. Ik kreeg heel wat leuke suggesties maar volgde toch niemand zijn raad en ging voor een impuls aankoop van iets dat plots mijn pad kruiste.
Maar laten we beginnen met de eerste NA: een kerngezonde knaap van 3.5 kg en 52 cm: Aster, ter wereld gebracht op 7 augustus door de strafste vrouw!
Ik beperk mij tot een detailfoto om die spruit zijn privacy wat te bewaren
Deze mini zijn wereld draait voorlopig enkel om de borsten van mijn vrouw, maar wie weet krijgt hij ooit interesse in horloges zoals zijn papa. 1 ding staat vast, aan zijn 18de krijgt hij deze knaller rond zijn pols:
Een prachtige Omega Aqua Terra 36mm uit 2006 met silver sunburst dial en de eerste co-axial escapement in de cal. 2500B, een gemodificeerde ETA 2829-2.
Misschien nog een vraagje naar jullie toe, waar zou ik zijn geboortedatum laten graveren? Op de caseback is er nauwelijks plaats door de glasbodem en vele tekst van omega. Eventueel tussen de lugs?
Wat een prachtige aanwinsten! Gefeliciteerd met de geboorte van je zoon en een mooi passend horloge!
Je kan nog overwegen het in de glazen cashback zelf te laten graveren, al weet ik niet wat dat met de WR doet. Voor de rest is er idd verdomd weinig ruimte
Gefeliciteerd met beiden! Ik heb zelf niet voor graveren gekozen, hou het bij het aankoopbewijs met daarop het geboortejaar (toevallig ook 2006, net zoals jouw horloge).
Eerste NA vind ik toch de mooiste maar daar zal je het wel met mij eens zijn en gefeliciteerd natuurlijk met de gezinsuitbreiding . Wel mee gepuft met de vrouw natuurlijk .
Lekker eigenwijs en niemand zijn/haar suggestie opvolgen, uiteindelijk gewoon op je gevoel/klik afgegaan dat is de manier .
Natuurlijk ook gefeliciteerd met je 2e NA, wat ziet die er nog netjes uit zeg, wel zo houden natuurlijk de komende 18 jaar
Van harte met de geboorte van Aster!
Daar kan geen horloge tegenop, priceless …
Ik zou zelf de geboortedatum of in de zijkant van de kast (tegenover de kroon) of op de rotor laten graveren. Met een beetje goeie graveerder/horlogemaker moet dat mooi worden en over 18 jaar is deze Omega een bijzonderheid, want wie weet … is een automatisch horloge dan wel retecool omdat je ze niet meer kan kopen. Gaaf!
Aster! De mooiste aanwinst die jij en je vrouw samen ooit hebben kunnen bedenken!
En dat oortje! zo mooi!
Aqua terra! Wat een prachtige keus en wat een mooi symbool vor de toekomst van jullie kind. De eerste 18 jaar heeft ie in elk geval alvast iets moois om naar uit te kijken.
Hoe dan ook: van harte gefeliciteerd met de spruit en de tijdloze prachtige Omega.