NA Yema Rallygraf Panda

Jaja, na precies twee weken wachten in hij er dan. Ik was al langere tijd opzoek naar een racing-geïnspireerd horloge met een panda dial. Ik kreeg vanuit het forum ook nog de tips om te kijken naar panda’s van Dan Henry, Nezumi en Zodiac, maar uiteindelijk is het toch de Yema Rallygraf Panda geworden.

Op 4 juni besteld en verwacht dat hij binnen 5 werkdagen binnen zou komen, omdat bij shipping “5 working days” werd aangegeven. Maar niet is minder waar, want blijkbaar gaat dit pas in wanneer het horloge is verzonden :man_shrugging: . Vandaag lag hij dan toch op de deurmat.

Het horloge komt in een leren travelcase, met aan de buitenkant hetzelfde design als het leren bandje van het horloge. Verder werd er een garantiekaarterd meegeleverd en een boekje over de geschiedenis van het merk (Gaat voornamelijk over waar ze allemaal wel niet het eerste mee waren :joy: :joy: ).

Het horloge heeft een prima gewicht en voelt solide aan. Het leren bandje daarentegen voelt (in vergelijking met de leren band die aan mijn Breitling zat) wat goedkoop aan en ruikt een beetje chemisch, maar voor de prijs is het prima.
Met zijn 39 mm is het een prima formaat voor mijn 17,5 cm pols. Veel kleiner hadden ze hem niet moeten maken, want dan verliest het zijn sportieve uiterlijk naar mijn mening.
Het glas is een “mineral domed crystal with A/R coating”.
Doordat het glas boven de bezel staat ontstaat er een bijzonder diepte-effect op de wijzerplaat, dat moeilijk vast te leggen is op foto’s. Daarnaast liggen de subdials wat dieper in de wijzerplaat, wat ook voor een mooi effect zorgt.

Even kort een paar specificaties voor de geïnteresseerden:

• Diameter van 39mm.
  • Dikte van 13mm.
  • Lug width van 20mm.
  • Ar domed mineraalglas.
  • Seiko VK64 Mega-quartz hybrid uurwerk.

Zo, en nu weer snel de studieboeken in en leren voor het tentamen weekje! :+1:

60 likes

Cool ding! En succes met je tentamens :wink:

1 like

Thx!

Mooie Yema en succes met de studie!

1 like

Dankje!

1 like

Cool ding! Ziet er beter uit dan ik dacht.

1 like

Jij keek er ook al even naar, toch?

3 likes

Ja… al twijfel ik omdat ik wellicht meteen een automatische chrono wil kopen.

Het design spreekt me erg aan.

2 likes

Zit er ook soms naar te loeren maar wil hem eerst in het eggie zien :blush:
Is de hele kast gepolijst? Geen gebrushte delen toch?

1 like

Nice :ok_hand:

2 likes

Heel mooi, veel plezier ermee.

1 like

Gefeliciteerd met deze mooie aanwinst.

1 like

Verrassend leuk horloge! Geniet ervan.

1 like

Yema maakt leuke horloges. Deze lijkt me ook wel bang for je stacks.

1 like

Leuk horloge, feli en nu op de site 15% zomerkorting EN een gratis strap!!!

1 like

Gaaf model!! Hier komt die witte wijzerplaat heel mooi uit de verf. Veel draag plezier toegewenst.

1 like

Mooi panda, gefeliciteerd!:+1:

1 like

De hele kast is gepolijst inderdaad. Als ik tijd zo hebben mocht je die van mij wel even “coronaproof” passen, maar ik ben helaas veel aan het werk naast school.

1 like

Design is erg mooi in het echt, weer eens wat anders dan de standaard ronde subdials.

1 like

Dat is het zeker!

1 like