NA: Zeg je nee... (SNK807)

Dan koop je er twee. Althans, dat zou Bart de Graaff kunnen hebben gezegd.

Een paar weken geleden heb ik tweedehands een Seiko 5 SNK793 gekocht, vooral om te zien of een automaat iets voor mij zou zijn. Tevens meldde ik daarbij dat ik eigenlijk aasde op een SNK807, maar dat die op het moment dat ik tot aankoop over wilde gaan niet meer beschikbaar was. Dus wat schetst mijn verbazing een kleine week later… Is die weer leverbaar bij Monsterwatches. Toen wel meteen besteld, ook met oranje band geheel conform Johannes Itten en het complementair kleurencontrast. :wink:

Kan niet anders dan er heel blij mee zijn, aan de ene kant zeker qua kleuren wel vergelijkbaar met de SNK793, maar tegelijkertijd een stuk meer casual. En stiekem vind ik deze kleur blauw ook meer dan geslaagd voor een dial. Ook een leuk detail, dit exemplaar heeft een Arabische subdial voor de dag van de week. Daar kan ik helemaal niks mee, maar het is wel weer een andere smaak tov Spaans en Frans die resp. de 793 en mijn Lorus fieldwatch tonen. Verandering van datumspijs doet eten, zullen we maar zeggen. :slight_smile:

Het horloge zal jullie allang bekend zijn natuurlijk, maar ik ben er erg blij mee. Ben alleen dit jaar wel van 3 naar 8 horloges gegaan geloof ik, oepsie… Zal eens een SOTC posten, ook al is het niet zo heel veel soeps… :wink:

26 likes

Mooie modellenserie! Ik kon er geen genoeg van krijgen en heb uiteindelijk alle vier kleuren gekocht.

2 likes

Gefeliciteerd!

Deze dingen zouden eigenlijk alleen met vette waarschuwingstickers verkocht mogen worden. Zoiets als de plaatjes op pakjes sigaretten…

Het is een SNK809 die mij deze hobby in heeft gezogen. Voel mezelf af en toe een beetje een slachtoffer. Draag 'm eigenlijk niet zoveel meer maar elke keer dat ik 'm vast heb lukt het mij toch ook niet echt om m in de verkoop te zetten…

Anyway, enjoy! :grin:

En niet te bescheiden over je eigen collectie als je er zelf blij van wordt hé. :wink: Laat je niet van de wijs brengen door al dat merken geweld dat je hier soms voorbij ziet komen. XD

1 like

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

1 like

Gefeliciteerd! Groeten van z’n gepolijste broertje!

4 likes

Gefeliciteerd met je aanwinst en veel draagplezier gewenst :+1:

1 like

image

2 likes

Nice :ok_hand: gefeliciteerd met je aanwinst

1 like

Gefeliciteerd!

2 likes

Gefeliciteerd, heel mooi :+1:

1 like

proficiat, veel draagplezier!

1 like

Bedankt heren!

Nu zou ik uit mijzelf sowieso al geen zwarte dial kopen als ik weet dat er ook een andere kleur van hetzelfde model leverbaar is, dus “Gotta catch them all”-Pokémon vibes heb ik voor de SNK809 niet echt.
Vind de groene dial ook iets te specifiek qua kleur en kan hem niet echt matchen met mijn kleding imo (draag veel blauw). De creme dial zou daarentegen nog wel kunnen denk ik, al komt die qua tint weer in de buurt van mijn Lorus Lumibrite, al is die natuurlijk een stuk felgroeniger. Dus de creme SNK803 zie ik nog weleens komen misschien een keer tweedehands op de kop tikken.

Denk alleen dat als ik nu een nieuw horloge zou gaan halen, ik in een andere hoek zou gaan kijken. Heb een paar dagen geleden nog bijna op het punt gestaan iets te halen, maar ik vond de verkoopster (Duitsland, winkels waren open) net te opdringerig en wilde er nog even over nadenken. Citizen diver maar dan volgens mij 36mm. Vond hem wel fraai, maar het voelde niet goed ondanks de mooie prijs.

@WJH Je hebt helemaal gelijk, ze zijn erg verslavend. Vooral het formaat maakt ze ook voor de kleinere pols zeer draagbaar, en je merkt nauwelijks dat je een horloge omhebt. Vind ik erg fijn in ieder geval. Er komt hier zeker veel merkengeweld voorbij, al denk ik al een beetje te weten wat ik leuk vind en wat niet. (Hé, wie hoor ik daar lachen?! :wink: ) Zou graag opstappen richting een Junghans of Nomos. Die schelen nog steeds onderling een factor 2-3 qua prijs, dus dat wordt een lange termijn spaardoel denk ik. Maar deze Seiko’s misstaan zeker niet, je vraagt je echt af hoe ze het voor de prijs kunnen doen.

1 like

Gefeliciteerd, heel mooi.

2 likes