NA; zelfbouw voor de vakantie

Avondje verzamelen op het net en een avond bouwen, zie hier het resultaat!

Dag en datum vind ik altijd fijn op vakantie want ik ben zo de draad kwijt😉
Dus deze 44mm is een kanshebber om mee te gaan dit jaar!
De kast, wijzers en wijzerplaat als set gekocht in Zwitserland bij Julien.
Flinke 44mm, geschroefde band aanzet, saffier met ar en 20atm.
Vintage old radium Superluminova en een draaibare binnen bezel met de schroefkroon op 10 maken het af.
Binnenin een Valjoux 7750 top grade en de bijbehorende dikke rubberen band maken hem af.

En de fotos:

64 likes

Supergaaf! :+1::clap:

1 like

Mooi gelukt hoor :slight_smile:

1 like

Heel cool!!

1 like

Alleen daarom al keur ik 'm goed :ok_hand:

1 like

Wauw! Erg netjes zeg! :ok_hand: Complimenten! :+1:

1 like

Mooie, veel draagplezier, :+1:

1 like

Cool, misschien ook nog foto’s van de onderdelen en of het bouwproces ?

1 like

Mooi geworden! :ok_hand:

1 like

Nee, helaas deze x geen foto’s gemaakt van de bouw/ assemblage. Gewoon vanaf uitpakken door gegaan😉
Zo spannend was t ook niet, uurwerk voorzien van zwarte dag en datum disk, wijzerplaat erop, subwijzers erop, uur en minuut uitlijnen met datum verspringen en de chrono wijzer uitlijnen bij 0 stellen.
Alles in de kast en klaar😂

Dank voor jullie Positieve reacties!

4 likes

Gaaf hoor :ok_hand::ok_hand:

1 like

Prachtig gedaan! :+1:

1 like

Zeer mooi geworden :+1:

1 like

Heel mooi!!

1 like

Stoer ! :+1:

1 like

Ziet er professioneel uit en toch zo bescheiden om je naam niet op de wijzerplaat te zetten :smiley::+1:

1 like

Mijn beste,

Grandioos!!
Mijn complimenten voor deze zéér geslaagde creatie!!
Dat wordt een “klokje rond” “het strand” vakantie, ofwel een vakantie in een zee van tijd. :parasol_on_ground:

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Deed me in een oogwenk even denken aan de IWC aquatimer (ouder type) door de interne bezel, en dan in een ‘special’ chrono versie :wink: aldus; mijn complimenten, een heel mooi horloge geworden. :+1:

1 like

Heel
Erg
Mooi

Stoer en toch verfijnd, schitterend!

1 like

Knap gedaan! Ik had zelf wel de wijzers op 10:10 of 13:50 gezet voor de fotoshoot om de dag datum beter te zien. Maar goed met zoveel complicaties is dat ook veel gedoe soms…:slight_smile:

1 like