Gisteren kwam de nieuwe release van Zelos binnen veel sneller dan verwacht ! En wat een knap ding is dit toch!
De specs deden vermoeden dat deze misschien toch wat groot zou kunnen zijn voor mijn 17cm pols maar al bij al vind ik hem top staan ! Het is niet 1 van de gangbare merken maar ik ben er erg tevreden van
Specs:
-Case : 44mm Diameter, 22mm Lug width, 48mm Lug to Lug Length, 13mm thickness without crystal
-Water Resistance : 300m
-Crystal : Sapphire, Double domed with inner AR coating
-Bezel Insert : Ceramic/SS depending on model
-Movement : Seiko NH35 with color matched date wheel
-Dial : Sunburst with C3 X1 and BGW9 lume
-Crown : Signed crown with lume
-Bracelet : 316L SS with quick adjust clasp
Zelos maakt zeer fraaie horloges voor zeer redelijke prijzen, ik heb er nog geen gehad maar verwacht dat dit wel kan gebeuren.
De lume is ook prachtig en altijd een bijpassende datum schijf, daar kunnen heel veel merken nog iets van leren.
Een turtle kast draagt altijd kleiner door de korte lug to lug afstand.
Enige wat ik graag zou zien is een uurwerk up grade.
Veel plezier met je nieuwe aanwinst
Bedankt, ik ben het volledig met je eens. Maar een upgrade resulteerd dan weer in een hogere kostprijs en voor wat je nu krijgt kwa afwerking etc is dit een serieuze bang for buck kunnen sommige rond de 1k klasse nog wat van leren
Tof horloge, coole lume, coole kroon ook. Geniet er van!
Dat vind ik dan weer jammer. Ik had het mooier gevonden als het datumwiel in de kleur van de lumed indices was geweest, danwel wit. Want nu onderbreekt hij juist visueel en is hij onleesbaar bovendien.
Liever niet.
Nergens voor nodig joh, die NH35 of 4R35 zijn dikke prima.