Al een periode geleden raakte ik geboeid door de microbrand Zelos. Zij maken diverse horloges met een absoluut eigen karakter en van hoge afwerking. Er is een vrij grote groep liefhebbers en zodra er een horloge op de markt komt is deze steevast binnen no-time uitverkocht.
Na een gezocht topic te hebben geplaatst werd ik er door een mede forumlid op gewezen dat er een nieuwe batch van de Swordfish online zou komen. Ditmaal in een titanium uitvoering.
Tot mijn blijdschap zat hier ook een turquoise variant bij met titanium bezel. Ik was namelijk vooral op zoek naar een lekker zomerse duiker.
Uiteraard het horloge besteld (binnen 12 uur waren alle varianten uitverkocht). Uiteindelijk was het horloge na 4 weken binnen.
Even wat specs:
Teal Fume dial and titanium bezel insert.
- Diameter : 42mm
- Lug to Lug: 48mm
- Thickness: 13mm
- Lug Width : 22mm
- Movement: Seiko NH35 with color matched Date Wheel
- Water Resistance: 300m
- Crystal: Sapphire with Inner AR coating
- Lume: C3 X1 and BGW9
- Bezel: 120 Click Unidirectional Ceramic
- Bracelet: Titanium chamfered screw links with Steel Quick adjust Clasp
Bij binnenkomst was ik even overdonderd. Voor dit geld had ik deze kwaliteit werkelijk niet verwacht. Oke, er draait een basic NH35 uurwerkje in maar de kast en bracelet zijn werkelijk zeer hoogstaand. Er zit een reguliere stalen clasp op maar wel MET quick adjust.
En dan die dial! Prachtige fume en net als een het water van een tropische zee speelt deze gigantisch met licht en diepte. De kleur veranderd van lichtgroen/turquoise tot een dieper groenblauw.
Ondertussen is de lume van Zelos bijna legendarisch geworden. Er zit werkelijk een gigantische baklading van het spul op. Dat maakt het bijna een zaklamp als je van buiten naar binnen loopt(zie fotos). Het horloge werd geleverd in een houten kistje met daarin een watchroll en een lederen horween band. De titanium bracelet is geschikt voor polsen ver boven de 20cm. Ik heb er 7 schakels tussenuit gehaald.
Door de vrij geringe l2l kan ik het horloge makkelijk hebben op mijn 17.5 cm pols. Het horloge oogt natuurlijk massief door het design maar daar was ik op dit moment ook naar op zoek. Ik ben in ieder geval echt heel blij. Genieten!