NA: Zenith Defy El Primero 21 Panda

Ja duidelijk uiteraard… maar daar is wel mijn interesse mee geboeid… en de El Primero op leder natuurlijk altijd een eye catcher!

1 like

Vind het echt leuk om te zien dat andere merken nu ook meer prioriteit krijgen ipv
De bekende hoofdletter R… terug naar de liefhebberij!

1 like

Eerlijk gezegd, ik heb al een paar Rolexen gehad (en ik heb nog altijd een SD43 “Red Dweller”), als je dat naast deze legt dan vraag je je af waarom er zo’n stormloop op het merk met het kroontje is…

De afwerking van de kast, de gebruikte materialen, de definitie van de dial & de tekst erop,… Daar verbleekt een Rolex tegen, eerlijk waar.

Maar goed, rond Rolex zit zo’n aura van “je hebt het gemaakt”, vind ik. Het is meer een statement naar de buitenwereld toe dan een Zenith. Maar ik geef je 100% gelijk; een Rolex dat koopt iedereen die een “duur” horloge wilt, een Zenith dat koopt enkel een liefhebber.

6 likes

Nog even nuanceren; ik vind Rolex een top merk en voor de retailprijzen vind ik ze concurrentieel. Maar voor de woekerprijzen die je nu ziet, denk ik er niet eens aan…

3 likes

Volledig mee eens.

1 like

Werkelijk prachtig horloge! Heel veel draagplezier er van!

1 like

Pffffffff…dat is nog eens een eyecatcher :heart_eyes:

Erg mooi, ben niet jaloers aangelegd maar…:wink:

Geniet er van!

1 like

Wat een gaaf horloge! Blij dat je het filmpje nog even heb gepost! :grinning:

2 likes

1800,-
Dat valt dan nog mee :grin:

1 like

Hoe kom je aan die prijs? Ik betaal nog een heel stuk meer immers bij m’n “lokale” Zenith AD…

Gevraagd bij Schaap Citroen op de PC. Heb een mail van hen.
Tenzij de kast anders is dan van mijn Defy Skeleton. Maar dat weet ik niet zeker.

41mm Defy Skeleton? Want deze is weldegelijk anders, gezien 44mm…

De eerste prijs die ik doorkreeg was €2985 om precies te zijn, maar de verkoper die me behandelde was er die dag niet dus dat was de retail prijs. Daar gaat nog een paar €100 vanaf maar helaas nog een stuk hoger dan 1800… De precieze prijs ga ik niet zeggen uit respect voor m’n AD. Ze zeiden trouwens dat de marges op onderdelen niet toelieten om zware kortingen te geven & ze moesten er uiteraard ook nog iets op verdienen…

1 like

Praaaaaachtig
en een beetje jaloers natuurlijk

1 like

Super gaaf! Ik zet hem op mijn grail lijstje! (Staat de moderne ploprof ook op trouwens😉)

1 like

Ah duidelijk anders, en daardoor niet met elkaar te vergelijken wellicht.

1 like

Super gaaf horloge! Voor mij een tikkie te groot, maar wat een eyecatcher met mooi mechaniek :ok_hand:

1 like

Bedankt voor dit kleine hartinfarctje in ieder geval! :joy: :wink:

2 likes

Valt goed mee hoor, die 44mm zou je hem niet aangeven doordat de band recht naar beneden gaat aan de lugs.

ze moesten er uiteraard ook nog iets op verdienen…

Uiteraard, die arme juweliers… :joy:

1 like

Héél gaaf! Van harte met deze nieuwe aanwinst! :smile: :+1:

1 like