NA: Zenith Defy Time Command (ana-digi)

Ik zap zaterdag of zo ff kijken. Jaartje gaan ze mee dacht ik. Qua nauwkeurigheid zijn ze redelijk nauwkeurig, het is volgens mij nog wel een oud type kwarts kristal, dus natuurlijk kwarts, gevoeliger voor veroudering.

1 like

Ben benieuwd…

Vervang je ze zelf? Zou wel willen weten of je hiervoor de batterij onder de klem vandaan moet trekken (en de nieuwe eronder duwen) of dat je de klem moet verwijderen (2 schroefjes).
Ik neem aan het laatste aangezien de klem makkelijk af zou kunnen breken.

Klem verwijderen. De module is nieuw al fragiel, laat staan na bijna 50 jaar.

1 like

Prachtige NA! :+1:

1 like

Wat een mooie aanwinst! Heb je toevallig ook de Futur? Daar heb ik al enkele keren naar staan kijken maar het is moeilijk om een goed werkend en perfect uitziend exemplaar te bemachtigen voor een redelijke prijs…

1 like

Thanks!

Nee, ik was niet echt op zoek naar een Time Command en liep heel toevallig tegen deze aan. Alle aangeboden TCs, maar met name de Futur modellen zijn compleet afgeleefd, dus dit was echt een mazzeltje.

Van deze zag de kast er nog goed uit maar het glas heb ik laten vernieuwen. Ook bleken de verzonken knopjes slecht te werken (bleven hangen of deden vaak niets) dus het was lastig te zeggen of hij technisch helemaal in orde was. Ik heb ze er uitgehaald, uitelkaar genomen, compleet schoongemaakt en licht gesmeerd met dunne olie. Daarna werkte alles helemaal perfect.

Maar misschien dat @MartijnV de Futur heeft. Hij heeft 2 Time Commands en plaatst hopelijk een paar mooie foto’s ervan hier of in de ana-digi topic.

2 likes

Nee futur helaas niet, ooit misschien :slight_smile:

3 likes

Bijzonder stukje techniek en leuk om te zien dat alles nog werkt! Hopelijk mag hij nog vele jaren dienst doen :blush:

1 like

Zeker… Het is een (te) complex stukje techniek, ergens hierboven werd het zelfs

genoemd, dat nu bijna 50 jaar oud is en wonderlijk genoeg nog prima zijn werk doet.
Mogelijk de reden dat ze moeilijk te vinden zijn.
Bedoeling is om er nog jaren plezier van te hebben!

2 likes

Wat een mooi horloge zeg. Geniet ervan.

1 like

Cool man. En de defy is het OG sport horloge op een soort van geïntegreerd staal, dus leuk om eens eentje op leer te zien. :+1::+1:

1 like

Wat een cool horloge :sunglasses:

1 like

Ik zou mijn twee exemplaren nog laten zien. (Werken allebei)

6 likes

Erg mooi, en wat zien ze er nog goed uit!
De witte Defy met de geïntegreerde stalen band is top!

1 like

Pracht exemplaren, vooral die met stalen band!!

2 likes

Interessante historie, thx en geniet van de uitbreiding :wink:, niets vervelender dan inkrimpen van een collectie toch ?!?

1 like

Uitbreiden bevalt me een stuk beter! :sweat_smile:

1 like

Uno piu’ bello dell’ altro, grazie a tutti i possessori di averli mostrati.

1 like