NA: Zenith El Primero Striking 10th rosé goud limited edition

Het horloge is al min of meer voorgesteld maar omdat dit horloge toch wel even een betere introductie verdient op HF hierbij nogmaals en met wat meer info over het horloge zelf.

De Striking 10th is bijzonder doordat de chronograaf in staat in om tienden van seconden te meten en de grote secondewijzer gaat in de chrono functie dan ook 1 x per 10 seconden rond. Mooi om te zien en dit is een redelijk unieke functie. Er is wel een Tag Heuer met een soortgelijke complicatie maar dat is een horloge dat gelijk rond de 50K zit (slik).

Dit horloge is uitgebracht als limited edition in staal (1969 stuks), rosé goud (500 stuks) en platinum (69 stuks).

Ik was al een beetje verliefd op dit horloge toen deze nog in het bezit was van @anon48385240EV en toen het horloge te koop werd aangeboden, heb ik direct gereageerd. De Zenith is vervolgens via een omweg (Ten2Two @SuperC) bij mij terechtgekomen.

Na een dag dragen kan ik zeggen dat dit toch wel een heel mooi en bijzonder horloge is en dat ik niet verwacht deze beauty snel weer weg te doen (waar hebben we die vaker gehoord?).

Op de Striking 10th heb ik mijn recent verworven Zenith Espada in rosé goud ingeruild en dat had ik een paar weken geleden ook zeker niet verwacht maar de Striking 10th deed mijn hart toch net nog wat sneller kloppen, zonder de Espada daarmee iets te kort te doen.

Voor de geïnteresseerden hierbij nog een link naar een review door Hodinkee van het horloge:

en een link naar een filmpje waar de Striking 10th in actie is te zien:

Tenslotte dan nog de foto’s:

76 likes

Nog steeds een mooie verschijning, veel plezier ermee!!

1 like

Kwijl

1 like

Mij past eigenlijk hemelaal geen geel- of roségoud, maar soms komt er dan een horloge voorbij waar mijn hart toch een tikje van overslaat en de gedachten afdwalen naar het idee: “What if?” :sunglasses:

Wat een mooi ding zeg!! Wow, veel draagplezier. :ok_hand:

2 likes

Ontzettend mooi

1 like

Precies dat had ik dus ook altijd totdat ik dit horloge zag (toen nog in bezit van @anon48385240EV) en mede naar aanleiding daarvan, en ook gewoon omdat het een erg mooi horloge is, heb ik een paar weken geleden de Espada aangeschaft.

De Espada zou ik niet hebben weggedaan ware het niet dat TheWolf besloot om zijn Striking 10th the verkopen.

Het is even wennen maar door het kijken naar de diverse gouden horloges op HF, is het verlangen naar dit type horloge toch ook bij mij gegroeid.

2 likes

Sjiek hoor, playboy! :+1:

1 like

Ik ben ook zo’n ‘Voor mij geen gouden horloge’-type…

Bij deze : Ik was dus zo’n ‘Voor mij geen gouden horloge’-type…

Wat een schitterend horloge! Enjoy

1 like

Thanks for the heads up… :wink:
Herkenbaar trouwens!

1 like

Ook in combinatie met de Zenith rubberen band voor mij een winnaar!

Enjoy! En draag hem in goede gezondheid :facepunch:t2:

1 like

Wat een pracht van een aanwinst

1 like

Schitterend👌🏾

1 like

Proficiat!

Prachtige mechanica en een mooi ontwerp

1 like

Ohhhh hier word ik nou zo warm van hè :heart_eyes::heart_eyes:

Proficiat!

1 like

Prachtig!
Ik ga nog een paar keer de foto’s bekijken!

1 like

c’est très chic
Profiat met je NA.
Veel draagplezier.

1 like

Leuk dat die binnen het forum is gebleven. Veel draagplezier!

2 likes

Prachtig, zowel om te zien als qua techniek. Geniet!

1 like

Letterlijk en figuurlijk een gouden aanwinst! Gefeliciteerd.

1 like

Mooi èn bijzonder !
Gefeliciteerd

1 like