Bedankt, nu wil er ook een…
Prachtig!
Bedankt, nu wil er ook een…
Prachtig!
Schitterend horloge gefeliciteerd
Ja, had ik ook al gezien. Het nummer matcht wel met de bijgeleverde papieren en het is een origineel in NL geleverd exemplaar (Schaap & Citroen) dus de echtheid zit wel snor. Ik vraag me af of de verbleekte 1 het gevolg is van slijtage of dat het zo misschien de fabriek heeft verlaten?
Een mooi verhaal, passend bij een al even prachtig horloge.
Gefeliciteerd!
Geweldig verhaal! Ik lees dit soort berichten altijd met veel plezier lekker op de zondag. Veel draag plezier.
Wat een pracht
Is slijtage.
Had het op mijn glycine airman op de 24 uur ring.
Ik vraag me alleen af hoe je dat zal kunnen herstellen.
Heb net nog even nagevraagd. Is dus inderdaad slijtage door gebruik. De gravering is gevuld met zwarte lak, dit moet niet zo moeilijk zijn om te herstellen. Heeft jouw Zenith er geen last van?
Nog niet
Prachtig horloge met een klinkend verhaal
Dit noemen we nou “heritage”
Toch moet ik het vragen. Is die kroon niet vervelend bij het dragen?
Daar ben ik een beetje bang voor bij dit soort fliegers. Erg mooi verder!
Mooi horloge! Veel plezier ermee
Prachtig verhaal en een mooie NA gefeliciteerd.
Goede.vraag! Draag het nu 3 dagen en merk er totaal niets van. De kast is ook vrij hoog, misschien daarom.
Zou wel eens mijn nieuwe favoriet kunnen worden.
Mooi verhaal prachtig horloge.
Mooi horloge en verhaal! Dank daarvoor.
Die grote kroon is zo bedacht zodat de piloot met handschoenen aan het horloge kon bedienen. Het liefst nog - zie o.a bij IWC B-Uhr- met extra lange leren band om het vliegjack heen.
Zelf ooit een eerste editie Big Pilot gekocht, maar de kroon was idd geen pretje. De huidige 2021 BP heeft ook een kleinere kroon.
@WatchWalker De Zenith blijft met het verhaal een hele mooie aankoop. Gefeliciteerd😊
PS Wel een mega buckle, is daar nog Zenith ‘historisch’ iets over te zeggen
Behalve dat de gesp op deze uitvoering in rvs is (later in titanium) en een beroemde rol heeft gespeeld in de oorlogsfilm “a buckle too far” , weet ik eigenlijk niet veel meer.
O ja, en dat de gesp part nummer 27.03.0022.001 is. En er zijn ongeveer 15 verschillende Pilot Type 20 gespen (heren en dames). En dat je de buckle als herenmodel ook in wit goud, bezet met diamanten kon bestellen (27.45.0022.001) of in wit goud met arabesk gravering (27.31.0022.002). Maar heel veel meer weet ik ook niet zo gauw te vertellen.
Leuk verhaal! Krijg je meteen een andere kijk op het horloge