NA; Zenith Port Royal surf

De Zenith Automatic Port Royal surf 36.000 vhp 01.0112.346

Tldr waarschuwing!

Godsamme. Na maanden (zelfs ondertussen jaren) zoeken, meerdere ebay zoekopdrachten, checken van fora wereldwijd, bekende verkopers, (begin dit jaar nog ) zoekertje in het licht blauw etc etc. Kwam er een behoorlijke tijd terug opeens een ebay melding. Meteen kriebels, maar… Helaas. Wederom een kapot gepolijst exemplaar. Als ik er al één vond, was de wijzerplaat compleet naar de haaien of was die zo scherp als een kiezel. Gadverdamme… maar door.

Muziekje voor de sfeer;

Maar soms… heel soms… heb je opeens geluk. Een ebay verkoper met amper recensies… hmm. Ik waag de gok.

Het pakketje kwam binnen en ik was meteen verliefd. Godsamme wat lekker.

Sommige zouden het niets vinden, zo’n jaren 70 bonk staal. Maar ik vind het prachtig.

Ja, hij is groot. Voor mijn pols eigenlijk te groot en heeft in principe verder alles wat ik normaal niks vind; vierkante wijzerplaat, geïntegreerde band, grote lompe kast, iets te korte wijzers… maar!

Het opgelegde logo en indices. De Quick set verticale day date. Mega vloeiende high beat. Mega scherpe kast met afwisselende brushing… Man wat is dit lekker. Boeie dat hij groot is. Lekker shinen in seventies style😎. Je leeft maar één keer.

Binnenin tikt een zenith cal 34.6. Het mooie is, dat deze gebaseerd is op een eta 2832. Dus… deze kan ik na komend leerjaar lekker zelf servicen indien nodig.

Het is een high beat, quick set dag en data, Hacking en 40 uur power reserve. Niet heel bijzonder, maar een prima uurwerk.

Bron;https://www.google.com/amp/s/vinmov.com/2021/06/27/020075-78-zenith-high-beat-automatic-cal-2832-34-6-for-work/amp/

Verder lekker foto’s. Excuus voor de waardeloze kwaliteit.

Hoe draagt hij zeg je? Mega zwaar maar hij knuffeld te pols. Zit als gegoten.

That’s all.

73 likes

Tof ding. Lekkere chunky seventies kast. :+1:

1 like

Ha, mooie klok en past nog prima :slight_smile::+1::+1:

1 like

Thanks! Owja

De timegrapher;

4 likes

Heel erg mooi!

1 like

Heel mooi man, prachtig die 70’s stijl. Heb toevallig ook zelf net een Zenith (ref: 02.0700.380) aangeschaft, ook jaren 70 met zo’n geïntegreerde band. Leuk om te lezen dat er nog 1 rond zwerft.

2 likes

Gefeliciteerd met deze bijzondere NA

1 like

Foto?! :grin:

Heerlijke bonk staal met die fantastische chatelain band weer.

1 like

Zit nog flink werk aan hoor!

3 likes

Blij dat jij blij mee bent!

1 like

Nog eentje dan;

4 likes

mooi hoor, ze hebben toen ook wat kleiners gemaakt

3 likes

Ik hou ook niet zo van vierkant of rechthoekig, maar deze is wel mooi. Hij heeft wat. Iets aantrwkkelihks in ieder geval.

1 like

Denk dat je niet meer hoeft te sporten. Straks ben je een soort Quagmire.

2 likes

Ik hou er wel van, die 70s modellen en deze is ook erg cool! :sunglasses:
Hoe groot is ie eigenlijk?

1 like

Helemaal niet zo groot hoor. Zal hem thuis eens opmeten. Gok met endlinks wat niet mee buiten zo’n 48 ish

Precies. Dit heb ik dus ook.

2 likes

Gefeliciteerd, mooie aanwinst!

1 like

Wauw die is tof :star_struck:

1 like

Extreem gaaf horloge! Gefeliciteerd!

1 like