Een nieuwe aanwinst in de collectie , de Zodiac Super Sea Wolf Skin Diver
.
De ‘skin diver’ horloges dragen ontzettend prettig, dus ik ben op zoek gegaan naar een aanvulling.
Een hele rits aan horloges bekeken, van Oris, Squale, Seiko tot aan veel te dure Glashutte varianten. Echter leek het mij ook gaaf om een duikhorloge te hebben dat tot de eerste generatie behoorde. Blancpain en Rolex vielen buiten het budget, en de andere keuzes zijn pas in de late jaren '60 voor het eerst gemaakt. Tot ik er achter kwam dat Zodiac tot de eerste generatie behoorde en ze deze maand een groene versie gingen uitbrengen, van de Skin Diver.
Dat maakt de keuze makkelijk, tevens mijn eerste 39mm horloge. Tevens geen met een niet-groene bezel en zonder datum, dus mooie aanvulling.
De bezel is niet te groot, waardoor het er niet te klein uit ziet op mijn pols. Het draagt erg licht en prettig. De armband heeft een mechanisme dat ‘rekt’, nooit eerder gezien. Het laat 2-4mm speling als de pols zwelt/krimpt. Daarmee kun je de armband relatief strak dragen, zodat het horloge niet beweegt zonder te knellen.
Hierbij wat meer foto’s, ik beloof de komende weken wat foto’s buiten en op het strand te maken (maar niet in dit noodweer ).