NA: Zoekt en gij zult vinden

Gisteravond was ik met mn dagelijkse rondje op marktplaats bezig en zag ik een partijtje Seiko’s. Mijn mond viel open toen ik daar een klokje tussen zag waar ik al meer dan een jaar naar opzoek was. Ik hou echt van marktplaats, wat voor bijzondere klokjes daar toch voorbij komen als je gewoon geduld hebt. Foto van MP :wink: :

Waarschijnlijk zien jullie vooral ouwe troep. Maar ik zoek al meer dan een jaar naar een vintage Seiko met militaire wijzerplaat. Een lastige zoektocht want ze zijn zeker in Europa zeldzaam. Natuurlijk snel gereageerd en een deal kunnen maken :smiley: :smiley: Ik was er enorm blij mee en vandaag in de trein gesprongen om ze op te halen. Ook zitten er genoeg andere leuke klokjes bij om weer op te lappen.

Leuk zon Seiko maar wat is er nou zo bijzonder aan? Voor 75 euro koop je de nieuwe variant en ligt hij de volgende dag op de mat. Maar dat haalt het echt bij lange na niet bij dit klokje met het prachtige creme kleurige patina.

Er zit ook een bijzonder verhaal achter deze Seiko’s. Deze horloges waren onderdeel van de uitrusting van de Amerikaanse Studies and Observations Group (SOG) tijdens het conflict in Vietnam en staan beter bekend als de SOG Seiko’s. Ze kregen deze klokjes omdat hun operaties uiterst geheim waren, niks mocht duiden op Amerika’s betrokkenheid van de operaties. Daarom kregen deze soldaten deze neutrale Seiko’s zonder verdere markeringen in plaats van de standaard Amerikaanse militaire horloges. Ik dacht zelfs gelezen te hebben dat deze modellen niet aan burgers verkocht zijn.

Kortom ik ben enorm blij met dit stukje geschiedenis. Erg blij om na zo’n lange zoektoch er toch tegen aan te lopen. Morgen maak ik hem schoon, zal er een stuk beter uit zien dan denk ik. :smiley: Daarna nog een service en een groene nato is op :sunglasses:

88 likes

Mooi verhaal Daniël en bijzonder klokje! :ok_hand::slight_smile:

1 like

Dat is nou een hele leuke vondst en vind de militair inderdaad ook het leukst.

1 like

Ik weet niet of je deze al gezien had maar jouw vondst wordt hier ook besproken.

9 likes

Wow🤗…gave klok en het verhaal maskt het gelijk interessanter!

Gefelicteerd met deze en veel plezier ermee!:slight_smile:

1 like

Mooie filmpje inderdaad met wat verduidelijkingen. Heerlijk kanaal ook voor de vintage Seiko liefhebber. Die van mij is een 7005-8032 uit 1973.

1 like

Gefeliciteerd, altijd leuk om iets te vinden na een lange tijd jagen.

1 like

Gaaf man! :+1:

1 like

Geweldig verhaal en geweldig dat je hem gevonden heb.
Geniet er van.

1 like

Top zeg, van harte met deze nieuwe aanwinst(en):+1:t2::grinning:

1 like

Heel cool, gefeliciteerd met de aanwinst!
Ben benieuwd naar het schoonmaak resultaat :grinning:

1 like

Wow! Smullen dit verhaal! Geniet ervan!

1 like

Schitterend

1 like

Mooi verhaal over je bijzondere aanwinst gefeliciteerd :thumbsup:

1 like

Mooie vondst,erg gaaf! :+1:

1 like

Gefeliciteerd met de aanwinst. Altijd leuk als zo’n zoektocht uiteindelijk beloond wordt.:sweat_smile:

1 like

Gave aanwinst!

1 like

Leuk verhaal en bijzondere Seiko.

Ik denk dat het zoeken en uiteindelijk vinden van dergelijke horloges toch ook een groot deel uitmaakt van de hobby van horloges.

2 likes

Mooie vondst, goed gezien! :+1:

1 like

Mooie vondst!

Alleen groene nato?.. Dit horloge verdient beter dan een spanband… :sob:

2 likes