Lekker kleurtje! Helemaal klaar voor de zomer!
Gefeliciteerd
Nomos grijpt mij niet echt. Maar betrapte mezelf gister op een dik kwartier Orion kwijlen
PS. Vind de serica in je collectie trouwens ook nog erg gaaf
Lekker kleurtje! Helemaal klaar voor de zomer!
Gefeliciteerd
Nomos grijpt mij niet echt. Maar betrapte mezelf gister op een dik kwartier Orion kwijlen
PS. Vind de serica in je collectie trouwens ook nog erg gaaf
Wow gave kleur! Ook erg nice deze California dial Gefeliciteerd en veel plezier ervan!
Gefeliciteerd! Met 8mm dikte lijkt me dit als boter om de pols, ondanks die steekwapens waar de band tussen moet. En wat een toffe wijzerplaat, kleur en uitvoering. Ooit komt er hier ook nog zo’n Nomos (denk ik nu). Geniet ervan!
Mooi mooi mooi en bedankt hè, nu wil ik ook een Nomos.
Gelukkig wel, veel voor weinig
#tukkermode
Van harte met je zomerse Nomos! Veel draagplezier gewenst.
Ik ben zo dik dat ik liever weinig voor veel eet.
Bovendien zijn de eggs Benedict van Moeke lekker. Lekkerder dan hun burger zelfs.
Heel mooi. Prachtig kleurtje. In Nederland hebben we iets met oranje en daarom is er wel eens terughoudendheid voor die kleur maar dat is zo’n zonde. Dat maakt deze Nomos duidelijk: mooi oranje is gewoon mooi en daarnaast heerlijk zomers.
Naast de kleur klopt deze dial helemaal wat mij betreft. Alles is balans, niets te groot, niets te klein. Ik heb in een ander draadje wel eens gezegd dat minutenaanduidingen zo nutteloos zijn voor volwassenen die klok kunnen kijken maar hier voelt het meer als een speels detail en dat kan ik wel waarderen.
Jammer van de lume maar dat is niet een vereiste en je hebt zo te zien genoeg opties als je een donkere nacht tegemoet gaat. Dit is geen horloge voor een donkere kamer. Deze leeft voor de zon, toch?
Dat valt tegen. Met een Lug to Lug lengte van de 47,2mm is dit een lange lel. Even voor de goede orde:
47mm:
46mm:
45mm:
44mm:
Alle bovenstaande horloges dragen stuk voor stuk comfortabeler dan deze Nomos. De reden daarvoor is dat de lugs van de Nomos best ver naar beneden steken, net als de Smiths PRS-29, die ook 36 x 47mm doet. De kast ligt dus op de pols, maar de punt van de lug steekt zo in de knook van m’n ellepijp.
Bij de Nomos is dat nog erger dan bij de Smiths, want de lug gaten van de Nomos zitten best ver naar binnen op de lug, in plaats van op de punt zoals de Smiths. Dat zorgt er voor dat de leren banden die ik heb geprobeerd net te wijd vallen op gat 3 en net te krap op gat 2.
Bij krap steekt hij in de pols, bij wijd gaat hij glijden waardoor hij haaks in de pols gaat steken met z’n
Zowel de Nomos Club als de Smiths waren oneindig veel beter geweest als ze per kant anderhalve millimeter van de lugs af haalden en de gaten dus ook anderhalve millimeter dichter op elkaar kwamen te staan.
Mijn vrouw heeft daar geen last van, trouwens, want haar pols is zo klein dat het horloge er omheen vouwt.
Ik zal de Club dan ook gaan dragen op NATO, NATO, NATO of NATO. Ik heb 'm vandaag op leer gedaan om eens te kijken of dat gaat, maar mijn vermoeden is bevestigd.
Nu maakt dat niet uit, dit horloge smeekt om NATO, dus dat was ook mijn plan. Maar het is voor zoiets plats en kleins, net als de Smiths PRS-29 echt, echt kut om op leer te dragen.
Pas op het bovenstaande. Ik wist dit vantevoren want ik had er al eens eentje om gehad.
Dat vind ik ook, erg goed doordacht.
Klopt ook. Ik heb genoeg enorme lume-kanonnen voor die gelegenheden. Deze leeft inderdaad voor de zon en een NATOotje.
Da’s wel fors, hoewel de cijfers niet altijd alles zeggen. Maar dit had inderdaad gemakkelijk kleiner gekund. Als het een blijvertje is, kan de Duitse goudsmid mevrouw er misschien de vijl op zetten? Een custom mist nog in je verzameling.
Ik zag het inderdaad
Eerste wereld problemen. Maar wel mooi kl*te. Ik wacht nog even op een Club Campus v2.
Hou je Atem maar niet in, want die dingen zijn sinds hun introductie in 2007 hetzelfde gebleven, en Nomos heeft zat feedback over die lugs mogen ontvangen.
Gelukkig heb ik mijn Ahoi Neomatik, die draagt uitstekend op leder, 2-piece stof, NATO, perlon of zelfs rubber.
Daar heb ik Dik Wakker voor om de hoek zitten. Als het me gaat storen kon ik inderdaad wel eens anderhalve mm van die lugs af laten schaven door onze polijstboer, eventueel met een nieuw lug-gaatje. Sterker nog, misschien laat ik er dan wel drilled lugs van maken, nu ik nadenk.
Het is tenslotte een fijne field watch.
Tot die tijd had ik gepland 'm op NATO te dragen, dus absoluut geen verrassing of man overboord.
Zo hoort het toch? Mooi passend op een damespols… een dameshorloge wordt dat wel genoemd… of zie ik dat verkeerd? Hebben ze dit model niet een maatje groter?
Leuk verhaal en mooi horloge, veel plezier gewenst!
Ja.
Jazeker, maar die wordt niet comfortabeler, alleen maar lomper. Dameshorloges zijn geen 35-36 mm tenzij het een duiker is. Dameshorloges zijn 24-34mm groot.
Vertrouw me, de 38mm club is voor mensen met een 19,5 cm pols of groter.
Gefeliciteerd!!! Dit kleurtje staat ook nog op m’n lijstje
Mooi hoor, maar idd, wat een lange lugs. Heeft Nomos daar eigenlijk nog een idee bij?
Dat geeft een mannelijke indruk enerzijds en geeft meer ruimte aan de kast en wijzerplaat om tot zijn recht te komen anderzijds.
Iets in die richting heb ik eens opgevangen
unisex maatje dus. maakt t alleen maar leuker
Gefeliciteerd met de aanwinst. Dit model is
Wijs in de West-Vlamsche betekenis natuurlijk (?)
Hoedanook, tof horloge.Op een aning na net zo tof als de hot pink variant
Enjoy !