Licht van gewicht, niet al te groot en een soort van grijzig blauw dat in de zon mooi fel kleurt.
Ik had deze in de etalage gezien op de sluitingsdag van een AD in Knokke en ben de dag erna (op afspraak weliswaar) kunnen langsgaan. Na een paar (misschien meer dan een paar) glazen champagne werd de knoop doorgehakt en ben ik een BB58 rijker en wat euro’s armer.
Thuis nog wat zitten klooien met de band, maar die zit nu prima. Al denk ik toch dat er een rubberen band moet komen voor de zomer (tips welkom).
The good: licht, klein genoeg zonder belachelijk te zijn, goed afleesbaar, tot mijn verbazing het gebolde glas
The bad: de sluiting had echt een micro adjustment zonder tools mogen hebben. Dat kost misschien 10 euro om te maken, en op dit soort horloge zou het niet misstaan.
The ugly: nou, ik ging beginnen over de snowflake wijzers. Ik heb deze altijd wat minder gevonden op foto’s. En ik geef gerust toe dat het wennen is. Maar ik vind ze in het echt minder storend (anders had ik het horloge gewoon laten liggen).
Qua draagcomfort zit deze de Explorer op de hielen, en dat zegt veel. Ik kijk er al naar uit om deze eens goed te testen de komende maanden en al zeker in de zomer. Zoals gezegd: tips voor rubberen banden zijn meer dan welkom!