NA: zwartwit sushi maanlandschap

Erg leuk en apart horloge! Heel veel plezier gewenst.

1 like

Draag hem met plezier, heb ik altijd gedaan en nog steeds :wink: T is een mooike. Zeg moet ik hier een keer kijken wat ik nog van banden heb, met de dhl &co niet maar met de gewone brievenpost krijg ik wel een pakje bij jou :wink:

Enjoy!

1 like

Tof horloge met eigen smoel. Toch bijzonder wat Rado destijds allemaal heeft gemaakt. Veel draagplezier!

1 like

Gefeliciteerd met je bijzondere NA. Deze is leuk :ok_hand:

1 like

Gefeliciteerd! Cool ding hoor.

1 like

Gaaf horloge! Nog nooit gezien.
Gefeliciteerd :clap:t2:

1 like

Proficiat met je nieuwe aanwinst, een bijzonder horloge!!:+1::watch:

1 like

Leuke topic voor een klassieke rado.!

1 like

Ik zou voor een goede zwarte band gaan. Gewoon iets van saffiano leer bijv. of evt. sail cloth. Dit horloge lokt natuurlijk een beetje uit dat je er een speciale band bij gaat zoeken, maar ik denk dat het dan juist af gaat leiden van de speciale wijzerplaat. Die is al mooi genoeg toch? Heel veel plezier ervan iig!

1 like

Leuke aanwinst!

1 like

ik zou ook zo enthousiast zijn moest ik zoiets degelijks vinden :+1:
draag hem met plezier

1 like

Gaaf horloge!

1 like

Gefeliciteerd met de aanwinst :ok_hand:

1 like

Nenee, ik heb al genoeg kadootjes gekregen :rofl: het is alweer een tijd geleden dat ik nog eens naar bandjes keek, wel eens leuk zo. Zó veel te vinden…

Dat is ook wel weer waar :thinking: maar zwart is een hele harde kleur, en ik heb gemerkt dat een band in dezelfde kleur als de wijzerplaat niet altijd ideaal is (op een blauwe plaat werkt warm bruin bvb het best). Dus de ideeën gaan alle richtingen uit. Maar zwart met een beetje textuur in zou misschien wel tof zijn. Dat wordt eens uitproberen dus.

Ik dacht voorlopig aan iets niet te opvallend maar met wat textuur in, a la kameel-leer (disclaimer: de volgende foto’s zijn mock-ups met “AI” van mijn eigen horloge, dus dat mag :innocent:):

Struisvogel vind ik ook mooi. De kleur van dit bandje zou wel te warm/geel zijn, denk ik:

Eerder zoiets dan - maar dan zit ik terug te kauwen op dat afleiden van de wijzerplaat zelf.

Rog is euh, ja, wel speciaal :sweat_smile: maar het misstaat niet. Het patroon is heel druk, maar als de kleur dan weer zwart/grijs is compenseert dat (en ze bestaan nog donkerder/minder contrast dan deze). Moet ik eens laten bezinken.

Gewoon zwart met een textuurtje is niet mis eigenlijk…

@Fate_Amenable_To_Change als resident strap-match guru, andere suggesties? Ik was ook al naar Cordovan aan het kijken, maar dat komt hoofdzakelijk in kleurtonen die (denk ik) niet zo goed zouden passen.

3 likes

Bijzondere aanwinst! Leuk eigenzinnig horloge :ok_hand:t2:
De struisband is er leuk op!

2 likes

kwestie van smaak maar hier vinden we de rog band er supermooi op omdat ie mee kleurt met de plaat en zo het geheel in de verf zet :slight_smile:

1 like

Wat tof. Gefeliciteerd.

1 like

Ik zou de donkerbruine (voorheen taupe genaamd) Bologna van Colareb eens bekijken. Overigens ook in het grijs te krijgen. Die heeft heel erg subtiel textuur en ik denk dat hij het goed bij deze plaat doet. Fijne bandjes, kosten de wereld niet, zijn er in 19mm.

Hier dus grijs op de Reverso en Taupe/donkerbruin op de GS:

Een andere leverancier die heel erg veel leer in 19mm heeft is Watchgecko uit de UK. Zijn ook niet exorbitant duur, en ik heb daar al diverse kleuren in 19mm vandaan gehaald.

Dit zijn de Radstock (op de GS) en de Wax banden van Watchgecko. Allemaal plat, in 19mm te krijgen, en comfortabel. Zoals gezegd, gewoon even rondneuzen wat je bevalt qua kleur en zo. Ze hebben ook Chromexcel leer, dat is wat duurder, maar ook comfortabel.

Ook allemaal met een propere taper, dat is wat sjieker dan recht.

1 like

Wat een schoonheid :star_struck:

1 like

Gaaf.
Gewoon gaaf.
Gewoon bizar gaaf.

Prachtig tijdmachientje.
Van goede handen in goede handen.

1 like