NA: zwartwit sushi maanlandschap

Ja, van de headlines moet je t halen natuurlijk :smile: maar deze keer geen lang epistel!

Er is al een tijdje een opkuis gaande in mijn horlogedoos, er zijn er al pak vertrokken, er liggen er nog een pak te wachten, en er is - op een paar verre toekomst-ideeën na - geen intentie om nog iets bij te halen. Er zijn nog steeds een paar specifieke modellen die ik meteen zou kopen moesten ze passeren, maar die zijn zeldzaam genoeg dat ik er niet (meer) actief naar zoek. Ik snuister af en toe nog eens op de lokale marktplaats als tijdverdrijf maar de neiging om op de knop te klikken is zeldzaam en makkelijk te beheersen.

Rust in het hoofd!

kung-fu-panda-4-po-3397613137

Jaha, dat was zonder @Vintagewatchstuff gerekend dus. :face_with_peeking_eye: :joy:

Komt daar plots uit het niets één van die zeldzame duiven te koop, hier op HF. En geen afgeknaagd exemplaar met afgebladderde wijzerplaat en een binnenwerk waar meerdere amateurs met spuug en secondenlijm aan de slag geweest zijn, maar in een staat die voor een vintage uit 1967 niet te schatten is: de Rado Starliner met Day/Night split wijzerplaat als eerbetoon aan de Apollo missies die de donkere kant van de maan zagen.

En niet zomaar eentje uit de sowieso al niet zo courante reeks, maar eentje met:

1. de “jumbo” grootte, 38mm
  2. day/date
  3. de sushi indices

En die laatste was de druppel. Ik had ooit al met de vinger boven de knop gestaan voor eentje met “gewone” stick indices uit Japan, maar die sushi, dat is toch een heel ander horloge :sushi:

Dus… Sorry spaarvarken. PB gestuurd, gekocht, en dan aftellen want die Rado lag in België, en daar ging ik pas een maand later naartoe.

17767113908657493236503691313911

Maar vrijdag was het eindelijk zover! En tussen kletsen over horloges, mijn to-do lijst die langer is dan de E313, paprika-keukengerief en mijn rebellerende galblaas door trokken de ogen toch telkens naar die wijzerplaat. Wat een beauty.

Ik mocht nog de unboxing van een tweeling coole Yemas live meemaken en toen terug naar het thuisfront met de Rado in de rugzak.

De volgende zoektocht is nu een nieuw bandje - leer en in 19mm, want de 18mm voorraad die ik liggen heb laten allemaal nét te veel ruimte. En voor zo’n knaller mag er wel eens iets nieuws op. Als iemand suggesties heeft - over kleur, stijl, materiaal, winkel/artisan - laat maar komen :smile:

Rado Ahoy! :vulcan_salute:

89 likes

Lekker man. Meer eigenzinnig maken ze niet. Super mooi! Gefeliciteerd! Bandjes? → Tuns, tunsstore.com. Zou denken dat struisvogel het hier goed op doet.

Ps. Is die complicatie nou day date en month?

1 like

Heel bijzondere aanwinst. Veel plezier ermee.

1 like

Mooi Lennert :ok_hand: Heb je goed gedaan. Is struis wat? Ingetogen sjiek zonder teveel aandacht te vragen.

1 like

Prachtig :star_struck:
Geniet ervan.

1 like

Nooit eerder gezien maar wat een bijzonder horloge! Mooi verhaal erbij. In zeer goede conditie. Prachtige aanwinst!

1 like

Geinig ding! Nog nooit gezien. Gefeliciteerd!

1 like

Wat een specialeke! En in mooie staat.

Die rot-panda mag je inderdaad niet vertrouwen.

1 like

Snap ik, dat je voor de bijl ging, hartstikke mooi :+1:

Bandje: iets zwart, denk ik, of mesh :thinking:

1 like

Prachtig! Gefeliciteerd, goed adres om Rado te shoppen.

19mm hier op Hf scoren, dat is altijd prettig zakendoen.

1 like

Gefeliciteerd met deze aanwinst heel apart :ok_hand:

1 like

Heel gaaf :ok_hand: veel draagplezier!

1 like

Heel
Erg
Mooi

Sinds ik hem bij @Vintagewatchstuff heb gezien staat deze ook op de lange termijn lijst.

En ik vind het te grappig dat ik de hapjes van de yema tweeling nu kan plaatsen :sweat_smile:

Edit: Lichtbruin juchtleer?

2 likes

Heel bijzonder! Nooit eerder gezien.
Geniet ervan!

1 like

Aparte wijzerplaat, Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst :+1:t2:

1 like

Mijn beste,

Gefeliciteerd!!
Apart hoor!!
Een kunstzinnig horloge!!

Ik wens je er veel inspiratie mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Gefeliciteerd met dit leuke horloge! Sushi cant be unseen.

In het thema van de sushi. Zwarte of grijze band van rog (stingray). Heeft ook bijzondere stippen.

1 like

Danke! Ben er verschrikkelijk mee in mijn nopjes. :hugs:

Die kende ik nog niet. Mooie dingen en niet gek duur ook precies. Ik zat ook richting struisvogel of kameel te denken, maar ik ben niet echt thuis in de specialere materialen. Qua kleur ook aan het twijfelen wat ik er best mee doe.

Nee, geen maand. Dag in de week, dagnaam, datum :smile:

Staat inderdaad op de “eens uitproberen” lijst. Misschien eens “AI” een paar mockups laten maken. :sweat_smile:

Zwart ligt voor de hand maar de huidige strap - beige/taupe/bruin? Hoe heet zoiets überhaupt? - is verrassend mooi qua kleur dus zet wel aan het denken. Enkel twee maten te lang voor mijn polsjes.

Mesh is categoriek nee. :rofl:

Er staan er geen bruikbare te koop. Ik gluurde al eens snel :sunglasses:

Lichtbruin zou zomaar super kunnen uitvallen inderdaad. Maar juchtleer, dat moet ik opzoeken.

Ha, zéker eens AI laten passen. Had ik nooit aan gedacht :smile:

2 likes

Tof, dat heb nog niet eerder gezien. Weer wat geleerd.

En ik weet niet hoe meneer Tuns dat doet maar ze vallen altijd door de brievenbus zonder importkosten hier in Nl.

1 like

Prachtig :100: alvast veel draagplezier gewenst.

1 like