Na

Na mijzelf zojuist te hebben voorgesteld, wil ik graag m’n NA delen! Al een tijdje op zoek naar een horloge dat voldoende waterdicht is om te kunnen zwemmen, een metalen band heeft (fijner in de zomer en bij sporten/fietsen bijvoorbeeld) en wat sportiever oogt dan m’n Maurice Lacroix Miros Coussin Reveil.

Dus op zoek. Bij voorkeur een Zwitsers horloge, met saffier glaasje. En binnen een budget van ca. € 500.-. Een automaat valt dan buiten de boot, tenzij je valt voor een onbekend merk of een niet-Zwitsers product. Al snel kwam ik uit bij Tissot. Een mooie PRC200 trof ik aan bij een lokale juwelier. Met een korting in de sale. Ik had hem nog maar enkel op internet gezien, dus toen op naar de juwelier. Eigenlijk was ik er al uit, dit moest hem worden. Mooi klokje, maar hij viel qua maat tegen toen ik hem om m’n pols deed. Wat een teleurstelling, ik verheugde me er al helemaal op… toen maar naar iets groters op zoek. In de etalage lag ook een Tissot Seastar met zwart-blauwe wijzerplaat. Weliswaar met rubberen band, maar eentje met metalen band zou spoedig binnenkomen. Een plaatje voor het idee:

Na een week zag ik dat een exemplaar met metalen band was gearriveerd. Weer naar binnen om hem om m’n pols te kunnen bekijken. Erg fraai vond ik hem. En een mooie maat voor mijn pols (vind ik). Aangezien ik nooit over één nacht ijs ga, zonder horloge de deur uit om er nog een nachtje over te slapen. Ondertussen hield me nog iets bezig… 20% korting op alle Longines horloges bij deze juwelier. En hoewel ik mezelf een budget had gesteld, had ik al vaker ‘stiekem’ naar Longines zitten kijken… en met die korting kwam een Quartz toch wel redelijk binnen bereik. Het gaat hier om een Hydroconquest. Maar goed, een budget kun je blijven oprekken, voor je het weet zit je op een veelvoud haha. Dus ik m’n stoute schoenen aangetrokken, opnieuw naar de juwelier met het voornemen om de Seastar te kopen en enkel om m’n keuze te bevestigen, even die Longines om m’n pols te leggen.

Om een lang verhaal nog langer te maken… ik zat daar aan een tafel met daarop een Seastar (die ik nog steeds erg fraai vind) en twee Longines, één Quartz en één automaat. Ik wist echter, dat wanneer mijn keuze op de Seastar zou vallen, de Hydroconquest me niet zou loslaten. En ik wist ook, wanneer ik een Longines zou kopen met een Quartz uurwerk, ik duizendmaal per dag eraan herinnerd zou worden dat ik ook een automaat had kunnen kiezen… en heel eerlijk, vind ik, als je een Longines kiest, neem dan een automaat indien binnen bereik. Dus…

Volgende week haal ik hem op :grin:. En ik ben knetterblij :star_struck:

49 likes

Mooie keuze.:+1:

1 like

Proficiat, welke gaat het worden. Grijze of zwarte wijzerplaat?

1 like

Merci! De foto’s zijn allebei van hetzelfde exemplaar. De wijzerplaat is zwart, maar door de lichtval lijkt hij op de eerste foto een grijze wijzerplaat te hebben.

Gefeliciteerd!

1 like

Mooie aanwinst, ik denk dat je een goede keuze hebt gemaakt!

1 like

De HydroConquest is echt een topper. :+1:

1 like

Welkom bij de club en proficiat met je nieuwe aanschaf. :+1:

1 like

Jeetje, … nog een hele week wachten. :face_with_thermometer:
Nou ja, voorpret dan maar. :partying_face:

Van harte alvast en veel draagplezier!

1 like

Mooi horloge hoor.

1 like

Goeie keus! :wink:

2 likes

Super keuze :grin:

3 likes

Ik blijf de Hydroconquest een toppertje vinden. Veel plezier ermee straks!

1 like

Gefeliciteerd! Toppertje hoor!!

1 like

Leuk horloge, heb er zelf veel plezier mee gehad. Veel plezier ermee! :+1:

1 like

Gefeliciteerd :ok_hand:t2:

1 like

Kijk, daar wordt een mens nou eens echt blij van.
Mooi hoor.

1 like

Mooie aanwinst! Veel plezier ermee :+1:

1 like

Mooi horloge. Goede keuze. Succes met wachten.

1 like

Goede keuze, mag je trots op zijn!

1 like