NA2: Fortis Cosmonauts GMT - A Fortis a day...

“A Fortis a day keeps the doctor at bay”
@Subonno

Alweer een NA? Ja, nog één en weer is het een Fortis. Twee heerlijke NA’s in evenzoveel dagen. (Ok, inmiddels is het na 00:00 maar dat negeer ik even.)

Gisteren mocht ik een Fortis B42 Marinemaster in ontvangst nemen, daarover schreef ik al een NA. Dit horloge heb ik een week of 6 geleden besteld en had even wat tijd nodig om mij te bereiken. Die vind je hier terug. Een dikke beater met vette lume en een diameter van 44mm. Forse jongen op de pols.

Maar de afgelopen vier maanden was er een ander Fortis horloge (of eigenlijk twee, maar dat verhaal komt een andere keer wel) die mijn aandacht bleef pakken, waar ik steeds weer bij terug kwam. En dat is de Fortis Official Cosmonauts GMT. Dit horloge ging ik steeds meer op een voetstuk plaatsen. Met z’n prachtige felle oranje wijzers en handige GMT functie op de binnenring, en een formaat van 38mm. Een dijk van een horloge, ondanks - of juist door - z’n bescheiden formaat.

Zo speurde ik een aantal websites af, stelde wat alerts in en weer andere sites check ik elke dag even. Ik vond ook maar weinig vorige sales terug. Hooguit een stuk of drie in de afgelopen vier jaar via verschillende horlogefora en veilingsites. Misschien heb ik niet goed genoeg gezocht, of misschien zie je dit horloge gewoon niet zoveel.

De ‘Official Cosmonauts’ is in drie varianten uitgebracht, namelijk de day-date, de GMT en de chrono. Er zwerven wel een aantal chrono’s en misschien een enkele day-date rond op het forum. Met name de varianten met zwarte wijzerplaat heb ik hier langs zien komen. We genieten hier o.a. regelmatig van @scrubsaurusrex’s prachtige foto’s van zijn chrono. Ze zijn ook nog in het blauw uitgebracht, zoals je hier op de afbeelding kunt zien.

Een kleine twee weken terug gooide @scrubsaurusrex een afbeelding van een Instagrammert met de blauwe GMT in de groep, waarna ik mijn verlangen naar dit horloge openbaar maakte. Zonder verdere verwachtingen uiteraard. En zie daar, amper vier dagen later sprak iemand in de groep de inmiddels legendarische woorden “Is dit zo’n GMT?”

Dat was er dus één. Full set, alles er op en er aan, in bijna nieuwstaat, weinig gebruikt, etc. ‘The whole shabang’. Zelfs de originele lume pip zit er nog in. Ik kan mijn geluk niet op. Met wat mental coaching van Ruben om de sale via C24 te doorlopen is het uiteindelijk vrij snel goed gekomen, inclusief een prima onderhandeling.

Bladiebladiebla… Precies een week na betaling heb ik hem in huis. Helemaal high van de grote blijdschap en consumeerhormonen. Ik kan mijn geluk niet op. Zei ik dat al? En dan nu: genieten!

Fotooooo’s!

52 likes

Hoppa!! Knaller hoor, gefeliciteerd! :heart_eyes:

1 like

Topper hoor, gefeliciteerd!

1 like

Bedankt :grin: :v:

Heel erg gaaf! Wat maakt Fortis toch stoere horloges. Gefeliciteerd en heel veel plezier ermee!

1 like

Wat een onwijs gaaf horloge zeg!

1 like

Tof ding!

1 like

Wat vet!

1 like

:+1::ok_hand::sunglasses:

1 like

Super vet. Heel veel plezier ermee.

1 like

Veel plezier ermee, blijft een fantastische serie… heb ooit die blauwe chrono gehad van je plaatje … zou ik zo weer terug kopen :grimacing::+1::+1:

1 like

Veel draagplezier :+1:

1 like

Deze is zo gaaf. Wie weet ga ik nog eens op die blauwe jagen :ok_hand:

Geniet ervan!

1 like

Gefeliciteerd! Prachtige foto’s!

1 like

Gefeliciteerd !
Prachtig apart horloge.

1 like

Bedankt! :grin:

Bedankt allen, ja echt hè :ok_hand:

Als je de kans krijgt zeker weer voor gaan :sunglasses: Dat is ook zo’n gaaf horloge. Waarom mocht die toen gaan?

Thanks! Als ik er één tegenkom hoor je 't meteen! :grin:

Bedankt :smiley: Toch mooi dat er zo snel al één op mijn pad gekomen is.

Thanks :sunglasses:

6 likes

Mooi verhaal en gefeliciteerd :+1:

2 likes

En leuk om eens eentje met een countdown duikring te hebben in plaats van een countup ring. Bijzonder.

De chrono’s zijn trouwens met verschillende ringen geleverd. Tachymetre, countdown en volgens mij ook een normale countup rind.

2 likes

Heel gaaf :ok_hand: prachtige aanwinst

Oh, wat grappig, leuk inderdaad. Daar heb ik op dit model nog geen verschillen in gezien.

Klopt ja, van die andere bezels! @Aus heeft er één met een GMT bezel :v:

Thx kerel :sunglasses:

1 like