Naar Japan....(Seiko) tips?

Deze zomer ga ik naar Japan en neem dan deze leeg mee.

Hopelijk komt deze vol weer mee terug naar Nederland :grinning:
Ik ga vooral op zoek naar JDM of niet meer leverbare Seikos. Welke model verdient volgens jullie een plekje in de horlogekoker?

Als iemand ook nog tips heeft voor welke winkels ik zeker moet bezoeken in o.a. Tokyo, Kyoto en Osaka, dan verneem ik dat graag. Van @Frederik81 heb ik al nuttige info gekregen. :+1:

4 likes

Ik zou zeker de elektronica winkels bezoeken. Bic Camera en Yodobashi. Daar hebben ze o.a. Seiko en Grand Seiko. Je kan ook bij Don quijote kijken. Soort van Action waar ze ook Rolex, Seiko’s etc. verkopen.

5 likes

Ga kijken bij Seiko maar…
Kijk even bij de rolex dealer!!!
Miss daar wel op voorraad?:sunglasses:

Bic en Yodobashi staan al op de lijst, Don quijote nog niet. Dank voor de tip!

Als ik op zoek zou zijn naar een Rolex, dan zou ik dat zeker doen :slightly_smiling_face:.

1 like

Denk ook aan ons gewone stervelingen.:joy:
Veel plezier in Japan. Pas op voor loslopende octopussen en wat al niet meer.

1 like

Er zijn zat interessante jdm seiko`s welke niet meer geproduceerd worden en verzamelwaardig zijn.
SARB series
Bijv. dit model sarb021,023 & 045 De blauwe 045 vind ik het mooist.

De diverse Alpinst in SKX kasten sarb059,061 & 063.
De Alpinist werd ook geleverd in de Monster kast, maar die vind ik veel minder interessant.
SCVS series
Mocht je deze tegenkomen scvs005 denk dan aan mij. Ook met goudkleurige wijzers, cijfers 007

image

De blue spark scvs013 ook een verzamelstuk.

Er is genoeg moois om naar te zoeken.

7 likes

Haha, gaat lukken. Ik maak wel een verslag nadat ik terug ben waarin ook andere merken een plekje krijgen :slight_smile:

2 likes

Ik ga in oktober naar Japan (Tokyo en Kyoto), dus laat vooral weten waar je geweest bent en waar ze wat leuks hebben haha! :smile:

Dank voor de tips!
De Sarb045 staat al een tijd op mijn lijstje, net als de blue spark. Die laatste gaat het niet worden gezien de kleine maat, maar ik hoop ze beiden te zien (weinig kans vrees ik).
Ik hoop vooral een van deze modellen tegen te komen. Ti, enamel en twee voorzien van 4s uurwerken.

Daarnaast zou ik dit gekke ding wel eens willen zien.

Nou ja, ik ga het zien. Wie weet kom ik wel met een GS thuis :wink:
Ik zal in ieder geval de SCVS modellen voor je in de gaten houden.

3 likes

Doe ik, ‘wat leuks’ is Seiko of …?

In 2017 bij een warenhuis ( don quijote) deze gezien. Stonden echt heel veel Omega’s, Seiko’s maar ook middenklasse merken als Rolex en Breitling. :grimacing:

Scheelde toen behoorlijk met de prijs in NL…
Vriendelijke gasten die me alles lieten passen

2 likes

Bij de pawnshop een mooie Credor scoren voor weinig…

Ja dat willen we allemaal wel, je zou er maar een tegenkomen…

Citizen Chronomaster ook een idee?

1 like

Live vanuit Don Quichotte

5 likes

Gewoon @HanDavinci -style redeneren, want hij heeft gelijk. Als je een GMT Master in staal, Sub of Dweller ziet voor een bedrag wat gewoon tegen list in NL aanschurkt: Meenemen die handel en hier verkopen aan pikkestijnen die er op lopen te geilen. Van de winst heb je zomaar per model een mooiere presage of een stuk van een GS gesponsord. :slight_smile:

Citizen Chronomaster is altijd een idee, Henk. Da weddegij ook.

3 likes

Een stuk? Als je een GMT-Master voor list meeneemt kun je twee keer een GS kopen van de winst. Ik ben er niet vies van in ieder geval, gratis geld is leuk en een gratis GS zal het ook zijn voor de liefhebber.

1 like

Inderdaad.

Maarreh, je hebt twee soorten horlogeliefhebbers: GS liefhebbers die dat van zichzelf weten, en GS liefhebbers die nog in denial leven.

2 likes

Ik zal altijd het tweede blijven Chris.

1 like