Nanana: Seiko's

Nog niet gepost: de nieuwe aanwinsten van 2017. En ook leuk om ze in één topic te posten, gezien de onderlinge verwantschap. Vandaar de titel Nanana. Het gaat om de Seiko Shogun SBDC029, de Seiko Blumo SBDC001 en de Seiko Marine Master 300 SBDX001. 3 Schitterende duikers, die op hun eigen manier heel anders zijn.

De Blumo is de grootste van de 3, met een eigen kleurtje. Voor zijn geld een schitterende afwerking. Prospex specificaties, maar zonder de X op de dial. NOS gekocht in Duitsland en zijn steeds lastiger aan te komen. Lekker horloge, maar wel wat topzwaar. De reden dat ik zijn broertje de SBDC033 heb verkocht.

Over de Shogun valt veel te zeggen, maar niet dat ie zwaar is. Volledig titanium, wat hem super comfortabel maakt. Maar tegelijkertijd ook zo licht, dat je hem soms vergeet en hij je niet het gevoel geeft dat je een horloge van deze prijsklasse om hebt. Qua dial en afwerking ook echt top.

Maar de echte topper is natuurlijk de Marine Master 300. Qua uiterlijk lijkt hij erg veel op de Sumo, maar het verschil in afwerking is wel heel significant. Ook de kast-lug verhouding klopt voor mijn gevoel beter dan bij de Sumo. Al had ik hem op een 22mm ook prima vinden passen :wink:

De wijzers, dial en glans geven echt het gevoel dat deze een heel andere klasse is dan de Sumo of zelfs de Shogun. Alleen is de band van de Marine Master een moodkiller. Leuk die ratchet-sluiting, maar met vlijmscherpe pinnetjes eraan niet echt aan te raden om te gebruiken…

Maar dan natuurlijk waar iedereen op wacht: Foto’s!

De drie broeders:

De Sumo en de Marine Master:

Sumo:

Shogun:

Marine Master:

De kronen S, S en blanco:

En de lumeshots:

Welke gaat blijven? De Marine Master sowieso, maar de andere twee? De Shogun is wel erg lekker qua comfort, en de Blumo heeft een meer eigen smoel… Lastig hoor… En ze staan zo leuk bij elkaar :stuck_out_tongue:

Enjoy!

34 likes

Die MM is zó tof.

1 like

Mooi trio! Gefeliciteerd!

1 like

Mooi Seiko geweld :thumbsup: gefeliciteerd met deze aanwinsten .

1 like

Kabam! en dan is het nog maar januari :joy:

heel mooi trio :thumbsup:

2 likes

lekker alledrie houden!

2 likes

Gewoon ff 3 hele dikke duikers, lekker hoor. Ik zou de Blumo wieberen, maar eerst gewoon even dragen!

1 like

Lekker alle drie houden als dat mogelijk is. Ik heb vooralsnog alleen de blumo, maar die andere twee komen ook nog wel een keer. Heel mooi trio :+1:

1 like

Hier ‘slechts’ de Blumo en de Shogun, maar ik mag er niet aan denken om één van beide weg te moeten doen. Allebei een heel eigen karakter.

2 likes

Alle drie houden…:wink:
Heerlijk rijtje Seiko’s!
Veel plezier er mee!

2 likes

Seiko The best or nothing
Of was dat nou van iets anders:slight_smile:In ieder geval mooie horloges Proficiat ermee

1 like

Driewerf proficiat. De Seiko’s vliegen hier ook letterlijk over het forum. Van 5’jes tot GS’en.

1 like

Mooi man, prima set zo. :thumbsup:

1 like

Damn, dat is niet mis zo een trio!
Drie iconische duikers van Seiko, geniet ervan :+1:

1 like

Mijn Sumo is door Rob van Monsterwatches onderhanden genomen. Andere bezel, zware datumschijf met witte cijfers, double domed saffier op een President band.
Onmiskenbaar een Sumo maar met eigen smoel. Hierdoor geen behoefte meer aan een MM300 (gelukkig voor mijn bankrekening :stuck_out_tongue_winking_eye:).

10 likes

Echt een “vet” trio! Erg mooi​:blush::+1:

1 like

wow!!

blumo is goedkoop alternatief voor de ultimate MM300
Dus stuur die maar naar mij toe :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ik zou ze gewoon lekker alle drie houden punt!

1 like

Technisch gezien is de mm300 natuurlijk hartstikke tof, al vind ik de shogun een stuk mooier maar ja nu ik die Sumo zie is die ook zeker niet lelijk. :thinking:

Uhmmm , ja ik denk dat ik je probleem begrijp :upside_down:

1 like

En welke draagt het kleinste?

1 like