Nog niet gepost: de nieuwe aanwinsten van 2017. En ook leuk om ze in één topic te posten, gezien de onderlinge verwantschap. Vandaar de titel Nanana. Het gaat om de Seiko Shogun SBDC029, de Seiko Blumo SBDC001 en de Seiko Marine Master 300 SBDX001. 3 Schitterende duikers, die op hun eigen manier heel anders zijn.
De Blumo is de grootste van de 3, met een eigen kleurtje. Voor zijn geld een schitterende afwerking. Prospex specificaties, maar zonder de X op de dial. NOS gekocht in Duitsland en zijn steeds lastiger aan te komen. Lekker horloge, maar wel wat topzwaar. De reden dat ik zijn broertje de SBDC033 heb verkocht.
Over de Shogun valt veel te zeggen, maar niet dat ie zwaar is. Volledig titanium, wat hem super comfortabel maakt. Maar tegelijkertijd ook zo licht, dat je hem soms vergeet en hij je niet het gevoel geeft dat je een horloge van deze prijsklasse om hebt. Qua dial en afwerking ook echt top.
Maar de echte topper is natuurlijk de Marine Master 300. Qua uiterlijk lijkt hij erg veel op de Sumo, maar het verschil in afwerking is wel heel significant. Ook de kast-lug verhouding klopt voor mijn gevoel beter dan bij de Sumo. Al had ik hem op een 22mm ook prima vinden passen
De wijzers, dial en glans geven echt het gevoel dat deze een heel andere klasse is dan de Sumo of zelfs de Shogun. Alleen is de band van de Marine Master een moodkiller. Leuk die ratchet-sluiting, maar met vlijmscherpe pinnetjes eraan niet echt aan te raden om te gebruiken…
Maar dan natuurlijk waar iedereen op wacht: Foto’s!
De drie broeders:
De Sumo en de Marine Master:
Sumo:
Shogun:
Marine Master:
De kronen S, S en blanco:
En de lumeshots:
Welke gaat blijven? De Marine Master sowieso, maar de andere twee? De Shogun is wel erg lekker qua comfort, en de Blumo heeft een meer eigen smoel… Lastig hoor… En ze staan zo leuk bij elkaar
Enjoy!