Hoewel ik ze al een paar keer heb gepost afgelopen tijd, wilde ik ze toch ook nog even als NA’s van afgelopen zomer introduceren.
Zoals je kunt zien geldt voor mij niet Rolex vs Seiko maar Rolex & Seiko (net zoals velen beide merken een warm hart toedragen merk ik overigens).
Ik had al de nodige vintage Seiko duikers (6217, 6105, 6309), maar de chrono’s waren op de één of andere manier nog niet helemaal tot mij doorgedrongen. Dus maar eens verdiept in de 6138 en 6139. Een aantal versies/kastvormen hadden mijn voorkeur. Van de 6138 vind ik zowel de Bullhead als de UFO erg geslaagd qua design en zoals je kunt zien is het die laatste geworden, eentje uit 1974. Heb hem op een vintage bandje gezet omdat de originele stalen band mij niet beviel.
Van de 6139 kon ik eigenlijk niet om de Pogue heen, hoewel een mooie diepblauwe 6012 ook kandidaat was. Het is de Pogue geworden en eindelijk een horloge uit mijn geboortejaar wat mooi meegenomen was (helaas verkeerde maand maar dat is een detail). Prachtig horloge en draagt prima op de stalen band.
Tot slot kwam een paar weken geleden een ander topstuk binnen en tevens mijn eerste Rolex, een DJ 1601. Uiteraard een flinke slag kleiner dan wat ik gewend ben, maar die 36mm draagt prima wat mij betreft. Een fantastisch mooi horloge met schitterende details en nog met witgouden bezel. De originele band zat er ook nog bij, maar vind hem op deze bruine croco ook top.
En vooruit, die nieuwe sneakers show ik ook nog maar even met 2 vd 3 horloges erbij.
Ok, klaar met tekst, foto’s nu, met ook nog de 6217 en 6105 op één ervan. Enjoy…hoop ik…