Dag beste mensen,
Hoewel ik de laatste maanden van 2016 best een aantal horloges heb gekocht (en ook flink wat verkocht overigens), ben ik er niet echt aan toegekomen (werk, leuke vakantie) om alles eens even op een rijtje te zetten. En ik had toch ook een NA topic beloofd als ik me niet vergis.
Kortom, even een kort overzichtje en wat foto’s van wat er binnen is gekomen. Laatste tijd weer wat rustiger, maar dat komt vast nog wel goed in 2017…
Laat ik beginnen met de 2 horloges, die ik ook echt veel gedragen heb de laatste tijd. Altijd een teken dat die wellicht wat langer blijven dan normaal. 1 daarvan kwam eigenlijk geheel onverwacht op mijn pad, door de nieuwsbrieven die ik van Gnomon Watches ontvang: de Squale 30 ATMOS Tropic GMT Ceramica. De eerste ronde was ik echter al te laat en binnen no time was de eerste batch uitverkocht. De tweede batch greep ik echter direct mijn kans.
De looks, kwaliteit en het fantastisch draagcomfort vormen voor mij de highlights. Hij zit echt als gegoten en past bij veel gelegenheden wat mij betreft.
De andere, een Oris Aquis Small Second, stond eigenlijk al een paar jaar op de radar. Althans, een Oris Aquis in algemene zin. De normale versie van deze (zwart/oranje accenten) of eventueel een andere kleurencombinatie (met blauw, of een limited red edition). Maar meestal haalde ik de trekker niet over of greep ik mis (te laat, lage bieding etc). Totdat deze hier te koop kwam en ik vrij snel actie ondernam en het horloge ging ophalen.
Ondanks mijn relatief smalle polsen en de forse omvang van dit horloge (46mm), draagt ook deze buitengewoon heerlijk. De rubberen band is daar mede debet aan (ter vergelijking: mijn Sumo is ook 46mm, toont qua feitelijke diameter zelfs iets kleiner, maar draagt minder comfortabel door de rechtere lugs en grote lug to lug afstand).
De overige 2 horloges zijn mijns inziens wat minder noemenswaardig en zullen ook wat meer gemengde geluiden en gevoelens met zich meebrengen. Of ze blijven, valt dus nog maar te bezien, maar vooralsnog draag ik ze af en toe een dagje voor de afwisseling. Een nieuwe Steinhart Ocean One Legacy LE (via Gnomon) en een oudgediende en ook een LE: de Steinhart Ocean GMT HFLE 2011. Deze laatste heb ik via inruil verkregen (verkocht is de Seiko 6105-8000).
De Legacy heb ik met name gekocht omdat ik graag een zwarte plaat wilde en niet de alomtegenwoordige grijzige plaat van een aantal modellen (zoals de Vintage).
Ondanks dat ze wat wegvallen t.o.v. de eerste twee en de klik niet echt aanwezig is, toch even een paar foto’s van deze twee Steiny’s met 2824 uurwerk.
Zo, nu dus ook even samengevat in één NA topic, hopelijk naar tevredenheid hier…
Groeten en fijn weekend!
Michael.