Natuur en horloge

Naast het feit dat ik logies leuk vind heb ik ook iets met de natuur…uren zwalken door de bossen zonder iemand tegen te komen. Het liefst met een camera zeker in de herfst.

vandaag mocht een ‘micro brand’ mee om de pols Eens eens wat anders dan om de pols. Zijn er nog meer liefhebbers voor logies en natuur?

6 likes

Yep! Vogels en insecten liefhebber hier! In verloren uurtjes ga ik graag even op de fiets naar een paar vaste gebiedjes toe om te kijken wat er zoal vliegt. Ook (te weinig) actief binnen de knnv maar ga wel ieder jaar met ze op natuurvakantie(noorwegen dit jaar) en ik start over een paar weken met een mossen determinatie cursus.

1 like

Voor mij is het logies + ontbijt :wink:

2 likes

Heerlijk :+1:. Lekker tot rust komen en ontspannen.

Zeker, laatst nog zo’n NS wandeling (ik pak overigens wel de auto…;)) gemaakt door Veluwezoom park van Dieren naar Velp. Heerlijk en je kunt echt een uur niemand tegenkomen. Maar ik let wel wat minder op de tijd dan😉

Overigens graag op reis naar gebieden met uitgestrekte natuur, met name woestijngebieden trekken me, maar beetje wilde dieren kijken in de jungle is ook leuk

1 like

Hahaha dat is ook een interpretatie idd😉

Sinds ik een hond heb kom ik bijna dagelijks in het bos. Heerlijk om met m’n vriendin en hond door het bos te wandelen. Leuk als je andere hondenbezitters tegen komt, maar ook heerlijk als je met z’n drietjes blijft.

En soms ga ik er alleen op uit met de hond. Ook heerlijk om eens lekker je hoofd leeg te krijgen. Jammer dat ze nog niet zo lang mag lopen, nog even wachten tot ze wat ouder is.

2 likes

Ja heerlijk. Lange wandelingen door het bos. Beetje vogels kijken, insecten vind ik ook altijd razend interessant. En vissen kijken/fotograferen, maar daar trek ik af en toe nog eens een duikpak voor aan. Tot nu alleen nog op vakantie, nog niet eerder in eigen land. Wat me op zich wel weer een keer interessant lijkt. Maar ja, die kou…

2 likes

Vanmorgen tussen Emmen en Exloo in het bos:

2 likes

Mooi kiekje :ok_hand:

Wij zijn ook regelmatig in de bossen te vinden :slight_smile:
Altijd mooi rond dit tijdstip van het jaar…

Dit weekend richting Winterberg. Daar zal het ook mooi zijn om foto’s te maken.

Ook een nice pic👌, geniet van Jullie weekendje weg☀️

1 like

In het juiste jaargetijde valt het best mee met de watertemperatuur. Ik heb ooit een keer in NL gedoken (ergens in Zeeland) en dat was best leuk. Valt ook best veel te zien onder water, alleen niet zo kleurrijk als in tropische wateren.
En het zicht is natuurlijk veel minder… en na afloop is het toch leuker om onder een kokosboom te genieten van een cocktail, dan je te moeten omkleden op een winderige parkeerplaats.

1 like

Vandaag een combi van natuur in Twente (tussen Oldenzaal en De Lutte) en cultuur net over de grens in Bad Bentheim. Heerlijk weertje en lekkere afsluiter met schnitzel en dunkelweizen😀

1 like

Nice👌