Ehm, ik gaf aan waarom ML een poos niet heel goed bekend stond… Genuanceerd overigens.
Ik ken die Sternglas die je noemt zelfs niet…
Ehm, ik gaf aan waarom ML een poos niet heel goed bekend stond… Genuanceerd overigens.
Ik ken die Sternglas die je noemt zelfs niet…
Ha Bernard,
Ik reageerde niet op jou, maar op @PLP die aan @RLC iets vroeg waarop van hem geen zinvolle reactie te verwachten is
Disclaimer: niet in het bezit van een Lange (horloge) of Sternglas.
Dat snap ik , die wil je ook niet kennen
@Windhund, ik ken de reputatie van onze Pappenheimer.
Geen iconen, geen heritage. Niks betekent in de wereld der horlogerie. Veel kiloknaller budget quartz horloges voor een fractie van de prijs van hun ‘top’ modellen. Fancy name, maar een hoog net niet gehalte.
Tot slot Maurice Lacroix heeft geen icoon in hun geschiedenis, wat doen ze? Een model uitbrengen genaamd de Aikon wat een budget rip off is van een AP Royal Oak.
Maar daarmee is het toch geen bagger, en waarom moet het altijd een zogenaamd icoon zijn ? Dat het merk je niet aanspreekt is persoonlijk dat doet het mij ook niet. Maar waarom die ongenuanceerde mening ? Misschien zijn er genoeg forumleden die het wel een mooi merk vinden, moet dat dan zo.
De Pontos diver is volgens mij kwalitatief een goed horloge kan je echt geen bagger noemen en heeft een eigen design.
Als je het zelf prettig vind om met respect behandeld te worden geef dat dan ook terug.
De vergulde dingen waren niet best, paar jaar dragen en het was niks meer.
Heb ze weleens gezien met de groene meuk erop.
Prachtig horloge. Zou hem in het echt willen zien !
Lekker kopen wat je mooi vindt. Maar dit is mijn mening en daar zult u het mee moeten doen
In tegenstelling tot een aantal forumleden is mijn ongezouten mening zelden tot nooit op de man zelf, maar puur op een merk en zijn marktstrategie zelf gericht. Mijn mening/visie op een merk, niks meer niks minder. Mijns inziens is dat een wezenlijk verschil. Ik behandel iedereen hier over het algemeen met respect, zelfs de mensen die mij keer op keer hier op het forum zwart proberen te maken of onderuit proberen te halen.
Maar zo wordt het door velen niet ervaren, dat moet je zelf toch ook wel snappen tenzij je gewoon zegt fuck it kan me niet boeien dat is ook een keuze.
Als men mijn horloges of merken in mijn collectie afkraakt dan slaap ik daar geen seconde minder om. Sterker nog het interesseert mij niks. Die mening mogen ze hebben, maar ik koop en draag toch wat ik zelf mooi vind. Zouden meer mensen moeten doen. Mijn mening is maar een mening, als daar je eigenwaarde en zelfvertrouwen vanaf hangt is dat jammer, maar welcome to this world.
Nogmaals ik zal nooit of bijna nooit iemand persoonlijk hier op het forum onderuit halen of aanvallen. In tegenstelling tot een select groepje hier op het forum die er een sport van maken om mij proberen onder uit te halen. Vooral doorgaan I couldn’t care less.
Een kritische mening/visie over een bepaald merk moet mijns inziens gewoon kunnen. Dat mensen daar niet mee om kunnen gaan en het zich persoonlijk aanrekenen is meer hun probleem dan dat van mij. Mijn mening is gewoon naar een mening, ik zou mij er vooral niet druk om maken.
Mij boeit het ook weinig, ik ga mijn eigen weg en heb geen schouderklopje van een ander nodig om plezier te beleven aan mijn horloges.
Toch kan op een forum waar de meeste anoniem zijn voor elkaar een nuance en wat inlevingsvermogen naar een ander op zijn tijd geen kwaad.
Dat ik als lompe hork nog zoiets zou zeggen we zijn niet allemaal even mentaal weerbaar hier.
Zijn we klaar nu?
Denk het wel.
Mooi. Alle gevoelens er uit?
Kunnen we het weer over de Odysseus hebben.
Heb een Pontos diver gehad, verkocht, en af en toe denk ik er met weemoed aan terug.
Heel prettig draagbaar en goed horloge.
In hoeverre heb je je verdiept in Maurice Lacroix als merk voordat je op bovenstaande mening/visie kwam?
Wait, What?
De reden dat je je horloges hier post is om virtuele schouderklopjes te krijgen. Of je het nu gelooft of niet. Mensen hechten waarde aan dingen die door anderen begeerd worden. En mensen als jij zijn daar in mijn ogen nog vatbaarder voor. Dat blijkt uit alles wat je zegt. Dat blind vertrouwen in alles wat veel geld kost is erg duidelijk.
Maar dingen willen hebben die door anderen als mooi worden ervaren is des mensen. Ja, je koopt voor jezelf, en je beleving, maar het gevoel, de trots die je ervaart als je naar je horloge kijkt zal (helaas) grotendeels afhangen van wat iedereen anders er van vindt.