Nautilus killer? (A. Lange & Söhne Odysseus)

Ik vind F.P. Journe echt prachtige horloges maken, maak ik trek die wijzers gewoon echt niet.

3 likes

De plaat van de lange, maar de band Aanzet van de Journe . Zou wat zijn

Als jij het mag…

6 likes

En een PP Nautilus met Perpetual Calendar, om maar iets te noemen wel??? En het ging mij ook niet om de toevoeging van complicaties, maar om de prijs die men te hoog vind. Zet dit af tegen een PP met time only, en dan krijg je hier meer voor je geld qua uurwerk.

1 like

Ik kan hem absoluut waarderen. Mooie, klassieke Lange elementen in een nieuw jasje. Maar nee, zeker geen rivaal van de Nautilus.

Hoe meer foto’s ik zie, hoe aardiger ik hem vind. De crownguard vind ik wel heel slecht passen bij de rest vh geheel; beetje ronde exemplaren a la Halios Seaforth waren veel beter geweest.

En ik begrijp de prijs niet. Waarom 8k boven een vergelijkbare Overseas?

1 like

Hij zou me in elk geval een leesbrilletje, of nog duurder: bifocale brilglazen, uitsparen…:joy:
Maar ik vrees dat de winst bij bifocale glazen tov dit horloge toch nog altijd het grootst is. :wink:

Waarbij de Overseas ook nog met drie banden komt die je simpel kunt swappen. Ik zou het wel weten.

1 like

Listprice 28.000 euro. Wel een uniek eigen gezicht. Maar zou toch voor een Nautilus of Royal Oak gaan mocht ik in die vijver vissen.

Voor 28k? Dan mag je alvast beginnen met vissen, want dat gaat wel even duren

Klopt, maar heb het hier over listprijs. :grin:

Ik ook, als je nu een Nautilus bestelt voor list, krijgen je kleinkinderen over 40 jaar een belletje, denk ik

3 likes

Daar ben ik mij volledig van bewust :slight_smile:

2 likes

En met iets meer historie en een gevestigde naam - de een vindt het belangrijker dan de ander.

Maar

:point_up_2:

1 like

toen ik de eerste foto’s zag op Hodinkee vond ik het horloge ronduit lelijk. ik heb de discussie hier vandaag eens gelezen (en had het gevoel dat het merendeel mijn mening wel deelt) en moet eigenlijk zeggen dat ik het horloge wel ben gaan waarderen haha…

ik weet niet of ik het horloge nu mooi vind, maar het is wel bijzonder en heeft een eigen look. en een eigen uurwerk enzo, prima! dus ik wil hem wel een keer zien hoor :slight_smile:

1 like

A Week On The Wrist: The A. Lange & Söhne Odysseus

Zie link voor filmpje…

4 likes

Net bekeken. Toch een heerlijk ding hoor…

Zou ik in een vingerknip verkiezen boven een Rolex DD of Patek Nautilus. Een AP RO is een ander verhaal, maar die dingen zijn niet te krijgen, en deze wel. Misschien wel een future classic met bijhorende tekorten en prijsstijgingen. Aan de andere kant zou ik deze wss niet verkiezen boven een Bulgari Octo, dát is pas een cool ding.

4 likes

Ik zou dit horloge zó graag een keer op leer zien.
Die bandaanzet kan me nog altijd niet zo bekoren.

Vind het nog steeds niks.

1 like

Ik vind hem wel mooi