Nieuw door ruil; deze prachtige Breitling Superocean.
Jaja, menig HF bezoeker moet mijn Carl F Bucherer Scubatec voorbij hebben zien komen. Prachtige zwarte titanium diver waar ik al enige tijd afscheid van had genomen, Gé kent het denk ik wel, zodra de knop omgaat dat er een het nest moet gaan verlaten is er geen weg terug. Ik wilde eigenlijk graag centen voor het horloge potje wat omgekieperd zou gaan worden voor een Zenith Pilot automatic ceramic.
U leest het goed, zou, want na maanden geen bod en zelfs na een onverantwoorde prijsdaling nog geen ziel die de CFB wilde overnemen. En ineens was daar @horlogefreak1971-mb met een ruil voorstel, Bart had een hagelnieuwe Breitling die hij wel wilde ruilen tegen mijn puntgave CFB. Het was de oranje Superocean. En wellicht is de Breitling een meer courant model om te verkopen. Je moet toch wat na maanden geen beweging, dus hip vlot een afspraak gemaakt met Bart. Wat een aardige kerel is het toch, horloge enthousiast, liefhebber en gewoon aardig. Deal was snel beklonken. Hij ging naar huis met een enorme doos en ik had daar een mini (in verhouding tot de CFB kist) doos voor terug gekregen.
Ik zou wel gaan zien wat ik met de Breitling zou gaan doen. Maar nadat ik de band op maat had gemaakt is de vonk overgeslagen. Wat een mooi horloge, ik ben fan (geworden) omdat:
- Vrolijke kleur (al dat zwart en wit in m’n collectie, best wat ellende gehad de laatste maanden, dit oranje knalt er echt uit, is weer eens wat anders en ik word er vrolijk van.
- Check dat glas, wat een ontspiegeling, dikke AR coating aan de binnen en buitenkant.
- COSC uurwerk, loopt als een zonnetje
- Mooie maat voor mij (42x13mm)
- Opgelegde indexen en nummers, mooi uitgevoerd
- Bezel heeft reliëf, ik vind hem prachtig.
Wat mindere zaken (imho) van het horloge:
- Die scheve band vind ik een beetje raar
- Datum had van mij niet gehoeven, een grote drie op die plek lijkt me wel dik (evt met een datum op 9)
- De rode punt van de secondewijzer vloekt een beetje met het oranje
- Ik vind het nieuwe logo van Breitling mooier. Alleen de B, maar die wordt blijkbaar alleen gebruikt in vintage geïnspireerde modellen (correct if I’m wrong)
- De sluiting kan beter, een on the fly aan te passen gesp zou goud zijn (net zoals er bij de rubberen band te koop is).
Maar goed, uiteindelijk ga ik gewoon voor de buitenkant, vind het gewoon een mooi horloge, wordt er elke blij van als ik er naar kijk.
Komen nu de plaatjes bij de praatjes: