Nederlandse benaming dresswatch

Als je het over een dresswatch hebt weten de meeste mensen wat je daarmee bedoelt- of tenminste, de meeste mensen die interesse hebben in horloges. Artikelen en YouTube-video’s te over, maar meestal in het Engels die het allemaal over een dresswatch hebben een blijkbaar is die term inmiddels ook in het Nederlands geaccepteerd… Maar wat zou nu een mooie Nederlandse term zijn voor een dresswatch? Laat je fantasie de vrije loop!

(En nee, “jurkhorloge” telt niet. Dat is per definitie een horloge van @Jurk , zelfs als het geen dresswatch is :wink:)

7 likes

Jurkhorloge!!!

19 likes

En een horlogejurk?

3 likes

Als ik het aan een niet-horlogepersoon zou moeten uitleggen zou ik het een “net horloge” noemen.

2 likes

Elegant Tijdloos Horloge?

1 like

:joy::joy:

16 likes

:kissing_heart::kissing_heart::kissing_heart:

3 likes

Een gekleed horloge.

Rare term, dus hou het maar bij dress watch. Iedereen weet waar je het over hebt dus geen probleem lijkt me.

9 likes

Ja dit dus.

3 likes

Elegant horloge. Niet elk elegant horloge is tijdloos en niet elk tijdloos horloge elegant.

2 likes

“Klassiek” horloge?

5 likes

“Chique”

1 like

Klassiek misschien?

1 like

Klassiek betekent tijdloos. Al zijn veel dressers dat wel is dat niet altijd zo. En klassieke horloges kunnen ook b.v. duikers zijn. De Rolex Submariner is een klassieker b.v.

2 likes

Ja dat klopt wel maar dan hebben we nog geen Nederlands woord :grin:

1 like

Gekleed horloge?

5 likes

Ik zou zelf niet zo gauw een tijdloos horloge aanschaffen :man_shrugging:

22 likes

Scherp :joy::joy:

4 likes

335.000 euro.

8 likes

Zondagse horloge