Neiging tot kleiner

Pfff dit is wel echt een schoonheid

1 like

Heb ik ook gehad, maar dat was toch van tijdelijke aard. Ik ben er langzamerhand wel achter gekomen dat ik geen richting kan bepalen (en niet alleen qua grootte).

Mijn verzameling kent dus veel variatie en heb nu horloges tussen de 32 en 45 mm en zo kan ik altijd uit de voeten.

1 like

Tom daar krijg je spijt van als je die weg zou doen. Ik zou de Zenith houden.

1 like

Snap precies wat je bedoelt.

Deze is wel echt heel broek bollend hoor, jeeā€¦

image

7 likes

Same hier de laatste tijd. Sinds de 34mm Tudor Prince en de 38/39mm Speedy Reduced alleen nog maar >40mm aankopen gedaan. Opeens voelt alles boven de 40mm groot nu, terwijl voorheen mijn collectie vooral uit 42/43mm modellen bestondā€¦
Vind het opzich geen probleem, draagt lekker comfortabel en meer low-profile dan zoā€™n groot opvallend horloge.

1 like

Ja. Absoluut doen. Niet alleen wegens de maat, maar ook wegens de kleur. Ik zie dat je ook ranke meisjespolsjes hebt, dus dat moet een goed idee zijn.

Dat is ie ook.

Nee, dat dan weer niet, maar ik zeg dat omdat ik de verticale streepjes en de datum niet blief.

1 like

Ik denk enigsinds wel een gril. Je hebt denk ik niet voor niks voor de 39mm explorer gekozen toen je hem kocht tov de 36. Groot en klein hebben beide hun charmes, juist wat variatie is ook leuk.

Ik vind de Zenith chono wel mooier dan de UT central seconds die je nu hebt, maar dat heeft meer te maken met smaak dan het formaat haha!

1 like

36 mm staat/stond je geweldig Tom!
Ook de Explorer vond ik je mooi staan.

Ik zou het even aankijken met de Datejust en uiteindelijk, als de drang aanwezig blijft, de kleinere Explorer passen.

Geen overhaaste beslissingen.

2 likes

Hier sluit ik me bij aan. Met name de Zenith chrono is zeer mooi. Ik ben geen fan van die seamaster en vind de railmaster meer karakter hebben.
Ik heb ook besloten niet meer groter dan 38mm te gaan. 36 is voor mijn dunne polsje wel echt een sweet spot.

2 likes

Misschien moet ik eerst maar eens kijken of ik de Railmaster voor een OP 36 kan inwisselen. De Zenith is me wel dierbaar en de Explorer ook. Een 36 OP naast de 39 Explorer geeft me de kans even te ervaren wat wijsheid is.

2 likes

Toch is het ontwerp / vorm heel erg bepalend voor het gevoel. Meer als de werkelijke maat.
Mijn recente Seiko SPB077 voelt als een klein horloge terwijl ie toch 44mm meetā€¦ (alleen mijn Junghans met 46.6mm meet groter)ā€¦ en nee, ik heb geen reuze pols of zo :grin:

Heb exact hetzelfde, ik hield eerder alleen maar van 43 of groterā€¦ maar sinds kort kijk ik naar 39 en kleiner.
Net zoals ik vroeger die daydates met die afgrijselijke fluted bezel spuug lelijk vond, Zit ik er nu op te geilen :drooling_face:
Die rolex po vind ik bv uber gaaf, mooie suburst, strak design en een perfecte grootte.

2 likes

Dat is gewoon gezond hoor. Prachtige maatjes en ze staan ook parimaaa :+1:
Dus gewoon doen lijkt me.

1 like

Niets mis met een kleine ontdekkingstocht zo nu en danā€¦en wie weet bevalt het dusdanig goed dat achteraf blijkt dat je zelfs de juiste stap hebt gemaakt. Jaā€¦ik zie het wel als mogelijkheid.

Het wordt op zā€™n allerminst een leuke en verfrissende zoektochtā€¦dus altijd de moeite waard als horlogegek.

:ok_hand:

Benieuwd waar je gaat uitkomen tzt Tomā€¦

2 likes

Ik vind jouw collectie echt heel smaakvol en sluit mij aan bij @Santa_Sangre

Grootte hangt mijn inziens ook erg van de gelegenheid af.

Mogelijk een OP erbij maar railmaster en en die zenith is prachtig. Maar ik zou die Explorer niet inruilen, is een van jouw lievelingetjes.
Krijg je spijt van.

2 likes

De Explorer op de eerste foto toont (te) groot, kan zijn dat het beeld vertekend. Ik zou dus voor de 36mm versie gaanšŸ˜‰

Naast diameter en LtL maat, merk ik ook dat hoogte e

een rol speelt. Om die reden blijft bv.een Sarb065 in de doos, ik vindt ā€˜m te hoog en dus niet pr

Dat is inderdaad de crime bij wrist shots. Horloges zien er altijd veel groter uit dan wanneer je er zelf naar kijkt.

3 likes

Precies, direct een foto op de pols lijkt altijd groter. Via een spiegel op afstand gaat beter.

Ik denk er overigens nu sterk aan mijn Explorer in te wisselen voor een 36mm. Dus als iemand een mooie 36 heeft en graag naar een 39 wilā€¦
Mag ook een 36mm OP zijn.

1 like

Mooi voorbeeld :smirk:
Mid size Seamaster op een 17,5 (vrije platte) pols.

4 likes