Neiging tot kleiner

Ondanks de twijfel gaat deze niet weg, vindt de verhouding mooier dan z,n grotere broer🤓

Wrist shot:

Via een spiegel (autoraam):

Het zijn hetzelfde horloge en dezelfde drager. Best groot verschil.

5 likes

@tompj, wat is jouw polsomtrek en vorm (plat/rond/anders?)

Zelf heb ik 17/17,5cm omtrek en de vorm is plat. Ik ga niet groter dan ø40mm en hoogte (L2L) Max 48mm. Dikte van het horloge bij deze afmetingen maakt niet zo veel uit

Ik blijf het prima passend vinden. Je ziet zo tenminste ook iets van het bandje. Mensen die vinden dat de hele pols bedekt moet zijn, zijn het vast daarmee oneens. Dat zij zo.

1 like

Explorer omruilen voor een 36mm variant kan ik alleen maar aanraden!

4 likes

Iemand die weet hoe het heurt!

1 like

Hmmm, interessante discussie. Onlangs begon ik te twijfelen of ik mijn Seiko Sarbjes (033/035) niet wat aan de kleine kant begon te vinden want met enig experimenteren ben ik erachter gekomen dat de HFLE18 van 42 mm en zelfs een 44 mm flieger-type best goed staan op mijn 18,5 cm pols.
Aan de andere kant zitten en staan de kleine engelse G10’s met 36 mm ook prima.
Dus bij nader inzien zijn de Sarbs met 38 mm precies goed eigenlijk. :grin::grin:

1 like

Ik begrijp het volledig. Voor mij is 34 tot 36mm de ‘sweet spot’ en voelt 38mm voor een understated dresser al te disproportioneel. Als je de grote niet meer gaat dragen kan je ze beter omruilen. Zou ik ook doen.

1 like

Klinkt nog niet eens zo gek!

1 like

Heb hetzelfde. Vind 36mm onderhand n topmaat en 42mm eigenlijk te groot, ondanks dat mn pols t goed kan hebben met 18,5 cm

2 likes

Ik verleg de grens zelfs tot 34mm.
Vind het helemaal prima.

Heb je polsen van 19+cm dan zal het geen gezicht zijn. Maar ben je niet zo breed, kan het goed.

Vind de modellen ook mooier vaak. Grotere diameters is meer loze ruimte op de wijzerplaat

2 likes

Ik vind horloges groter dan 41/42 mm alleen mooi als de drager werkelijk de duiksport beoefend of een bijzonder exemplaar heeft bemachtigd.

Iemand met een TWsteel zo dik als een boterham en formaat keukenklok vind ik een beetje sneu.

2 likes

Ik zag laatst weer iemand met zo’n 48mm Diesel. Niks mis met het merk (mijn standpunt is dat je als liefhebber ergens moet beginnen), maar dat megaformaat kan ECHT niet meer…

2 likes

Herkenbaar, al ben jij (ts) al verder met verkleinen. Voor mij is het voortaan maximaal 40mm waar ik voorheen 43mm aanhield.

2 likes

34 :heart_eyes::ok_hand::innocent::raised_hands:

15 likes

Iedere keer wordt hij mooier… :heart_eyes:

1 like

Eens! Prachtige wijzerplaat!

Kleiner dan mijn kleinste hoeft nu ook weer niet…

Je blijft maar prachtige foto’s van dit horloge posten. De ene nog mooier dan de andere

Ik snap je punt, maar op deze foto’s zie ik weinig verschil. Past trouwens prima hoor!

1 like