Nep advertenties Seiko op Marktplaats: Pas op

De afgelopen dagen zijn er echt opvallend veel nep advertenties op marktplaats met als doel mensen op te lichten. Het valt echt enorm op dat er nu elke dag 1 of zelfs meer daar van langs komt. Wil iedereen dus adviseren heel erg op te passen op het moment. Vandaag was er weer 1 in de vorm van een SPB075J1.

15 likes

Weet niet of de advertentie nog bestaat maar anders misschien f linken? Dan weten we welke het is.

Misschien kan je een paar tips geven hoe mensen deze advertenties kunnen herkennen?

Hij is nu zo te zien weg gehaald al en de verkoper ook.

Gisteren zag ik er ook 1 van een Seiko Silverwave en een grijze Pogue. Eergisteren volgens mij een 7a28 Speedmaster. Vorige week was er iemand die was opgelicht met een 6105 advertentie.

1 like

Accounts zijn al langer lid, die van vandaag volgens mij bijna 10 jaar. Maar 0 ervaringen nog. Verder opletten op de prijs, of die niet too good to be true is.

1 like

Niet iets van de laatste tijd. Het speelt al ontzettend lang. Mijn suggestie lijst staat vol met nepperts. MP bedankt me bijna dagelijks voor t raporteren maar het is dweilen met de kraan open.

1 like

Verschilt per merk vast. Maar de afgelopen dagen zie ik wat Seiko betreft opeens een hoop oplichters (of 1 die meerdere oplicht acties doet).

Klopt. Zag laatst een alpinist op staal staan voor een te lage prijs. Aanbieder slechts enkele dagen op MP actief.

Deze aanbieders zijn dus wel al langer lid en niet een paar daagjes.

Las ook ergens dat er veel fishing mails in omloop zijn om je MP gegevens te ontfutselen. Vandaar ook de oudere MP accounts.

Niets is meer veilig tegenwoordig :-1:

1 like

Jep en ze geven aan dat ze geen gebruik willen maken van de marktplaats betalings functie wegens ‘slechte ervaringen daarmee’. Verder geven ze je een 06 nummer waardoor je je zekerder voelt mbt de aankoop. Niets is minder waar. Na ruim 4 jaar actief te zijn met horloges helaas voor het eerst opgelicht een aantal dagen geleden via MP. Bedankt @koekoek voor je waarschuwing. Na mijn berichtje een aantal dagen geleden kreeg ik meerdere PB’s van andere gedupeerden. Zijn er dus helaas meer ingetrapt dan we dachten. :exploding_head:

Dat is juist een voordeel toch. Want dan kan je aangifte doen tegen het hem met zijn rekeningnummer. Als je via MP betaalt heb je helemaal niks want dat is helemaal anoniem.

Er is een levendige handel in accounts. Hoelang je al lid bent zegt niets meer tegenwoordig

2 likes

Kreeg een PB van iemand. Hij had dezelfde 06 nummer gehad als ik, maar moest het geld naar een andere persoon overmaken. Veel bewijs is er niet aangezien er niet bewezen kan worden dat degene die het geld ontvangt ook daadwerkelijk fraude heeft gepleegd. :man_shrugging:t2:

Klopt. Vooral accounts van mensen die lang lid zijn zijn gewild. Schijnt nog aardig wat betaald te worden voor inloggegevens van deze accounts.

is nou die advertentie nep of de aangeboden seiko? :thinking:

1 like

Advertentie is echt, Seiko horloges zijn echt. De verkoper is nep en haalt de foto’s van andere websites vandaan.

@Batossai @Koekoek : halen jullie de horloges niet zelf op? Jullie laten deze meestal door de verkoper opsturen?

Ik heb de gewoonte eigenlijk alles met een 75 euro+ waarde zelf op te halen.
(Als de reisafstand tever is valt de aanbieding voor mij gewoon af en als ik het wel perse wil dan stap ik met koffie en bammetjes in de auto.)

Laat zelf alleen bij zeer hoge uitzondering zaken opsturen!

5 likes

90% van alle horloges die ik heb gehad is middels versturen gegaan. Zelfs horloges rond €1000. Maja, dat waren wel betrouwbare verkopers.

1 like

Ok ok…ieder zijn ding natuurlijk maar zou dat zelf niet durven; althans niet via Marktplaats! :grimacing: