Heb de reacties onder dit bericht nog niet gelezen dus misschien dubbel.
Maar dit is NIET waar. Je hebt als koper geen bescherming op Marktplaats. Als de verkoper de betaling afhandelt via MP en vervolgens een baksteen verstuurt sta je als koper nergens. De verkoper kan namelijk aantonen dat hij iets heeft verstuurd en als jij het hebt ontvangen (melding PostNL) krijgt de verkoper gewoon zijn geld. Anders zou je iedere verkoper kunnen oplichten door te beweren dat jij een baksteen hebt ontvangen.
Het blijft wel lastig hoor. Hoe kun je nu zien of iets echt is of niet? Ik zat te kijken naar een sarb033, maar ze lijken in eerste instantie allemaal wel ok, behalve dan misschien die voor 250 euro. Die valt onder de categorie too good to be true.
Ik klik dan vaak even op de gebruikersnaam. Wat betreft de Seikoās op MP van vandaag; deze werden zogenaamd verkocht door ene Simon uit Groningen.
Wanneer je op de gebruikersnaam Simon klikt, zie je dat dit verandert in ene Vermeulen uit Etten-Leur. De SKX van Simon blijkt via het account van De Jong uit Dongen te worden aangeboden. In dat geval zou ik het zeker niet meer vertrouwen.
Toen ik vorig jaar een drone zocht hetzelfde veel meegemaakt. Ik woon in een uithoek van het land en 2 verkopers hadden dezelfde plaats als woonplaats. Een bleek vlak na het onderhandelen ineens 300km verderop te wonen en de ander gaf aan dat ik langs kon komen en verdween toen van de aardbol. Uieindelijk een goede deal gevonden en die, uiteraard, persoonlijk opgehaald.
Het is de afgelopen dagen weer heel erg. Er is dus iemand die dit systematisch doet en daar waarschijnlijk ondertussen flink aan verdient heeft. Vandaag oa een 8f56 alpinist.
Dit is niet waar. Ook rekeningen van mensen die er niks mee te maken worden gebruikt om geld op door te sluizen. Criminelen hebben dan wederrechtelijk toegang tot die rekening dmv phising of een bankpas van een oudje gejat met pincode.
Met die laatste constructie wordt er dan geld gestort door jou die een SKX koopt via marktplaats. Pietje rent dan met de gestolen bankpas naar de ING en pint 200 eu + wat er op staat. Dan is er opsporingstechnisch weinig te doen als die pinner een klein beetje pienter is.
Tuurlijk !
En op die bankrekening waar ze de ( kennelijk nog niet geblokkeerde ) pas, inclusief de pin code van hebben, laten ze al het geld van de echte eigenaar dan gewoon staan en āzeā pinnen alleen het geld van de frauduleuze internet transacatieā¦
Tuurlijk !
Maarre ik verwijs even naar mn reactie hierboven, nr.89.
Absoluut. Via marktplaats koop ik niets 100euro + met verzenden. En als ik door heb dat de verkoper gehaast is of mij enigszins probeert over te halen met smoesjes haak ik af.