Nep advertenties Seiko op Marktplaats: Pas op

Het kwam over alsof iedereen die geen gebruik wilt maken van de marktplaats betaalfunctie je probeert op te lichten. Wilde duidelijk maken dat dat niet altijd het geval is.

Snap niet zo goed wat je daar niet aan begrijpt :wink:

Ik ook niet. Zou vooral iedereen het advies willen geven hier niet mee akkoord te gaan. Marktplaats heeft niet voor niets een betaalfunctie die kopers beschermen.

Waar voor precies?

Als ik het laatst via MP had gedaan zou de oplichter mijn geld nooit ontvangen hebben. Aangezien ik het zelf had overgemaakt naar zijn rekening is het geld foetsie.

Waarom ontvangt de oplichter het geld dan niet? Als zijn rekening gewoon gekoppeld is?

1 like

Ik moet toch eerst aangeven dat het pakketje is ontvangen. Zo gaat dat wel bij ‘gelijk oversteken’.

En als iemand dan een baksteen opstuurt in plaats van een horloge?

Of als PostNL iets verkeerd doet? Dan zit jij als verkoper met de gebakken peren.

1 like

Ja nja dan heb je in ieder geval meer bescherming dan hoe het laatst is gegaan.

En als het bij marktplaats niet goed gaat niet komen huilen waarom het 4 dagen duurt dat je je spullen niet ontvangt.

Er gaat genoeg mis met betalingen via marktplaats lees eens op het internet.

Je moet natuurlijk niet zomaar geld overmaken naar iemand. Maar als het een bedrijf is met een website adres gegevens kvk etc kan er imo niet veel misgaan.

Ja wellicht heel iets meer. Maar je kan als welwillende koper nog net zo goed beetgenomen worden door een verkoper. Ik zou veel meer waarde hechten aan andere dingen zoals meerdere succesvolle transacties/feedback over een langere periode.

2 likes

Voor mij voorlopig even geen marktplaats. :sunglasses:

1 like

Lekker naïef; slaap lekker.

Ik ben gék op Marktplaats met dien verstande dat ik zogoed als álles zelf ophaal en dan gelijk oversteek.

Kostbare horloges koop ik niet via MP; scheelt een boel gezeur.

2 likes

Ik snap één ding niet.
Seikos zijn voor 3 appelen en een banaan aan te schaffen, waarom zou je dan in deze valkuil trappen?

Ik heb het niet perse over horloges. Rare is dat jullie allemaal zo voorzichtig zijn maar toch worden genaaid :joy:

Ik slaap zeker lekker en ben nog nooit belazerd kunnen de meeste hier niet zeggen er is elke dag wel een topic over oplichting :grin:

Genoeg mensen die het eigenlijk niet kunnen/willen betalen en toch proberen :grin:

1 like

Ik ben nog nóóit belazerd omdat ik MP aankopen zélf ophaal.

Leer lezen.

Hi,

@b0z4 - Voor mijn beeld: Mag ik vragen welke webshop jullie zijn/ hebben ?

Groet, Vincent

Hebben een onderneming in de automotive sector. Verkopen veelal via websites zoals Marktplaats. Doen vele betalingen via whatsapp omdat de “gelijkoversteken” functie vaak niet werkt zoals het zou moeten. Naam van ons bedrijf noem ik hier liever niet :slight_smile:

Gefeliciteerd :+1: