Nep advertenties Seiko op Marktplaats: Pas op

Ik adviseer niemand iets. Ieder moet zelf weten wat hij doet.
Voor mezelf geldt: als ik het niet vertrouw, doe ik het niet.

Groot gelijk, altijd op jezelf vertrouwen. Mocht je er nog wat over willen lezen…dan heb ik hier een voorbeeld:

Zelfde principe.

Zag er dus ook één, Ik ben wederom blij dat ik je om hulp heb gevraagd. Je bent een topper Daniel thanks!

Daarin staat dus precies wat ik al aangaf, en je dus nooit enig risico loopt:
“Maak alleen geld over naar onbekenden via je eigen bankomgeving of app. Vul daar het bedrag in en maak het over naar de koper. Als je aangeeft dat deze manier jouw voorkeur heeft, zal de eventuele oplichter meestal afhaken en geen verdere stappen ondernemen. In dat geval blijft de schade beperkt tot het bedrag dat je hebt overgemaakt.”

Overigens heb ik zelf ook al gemerkt, dat hoe voorzichtig je ook bent, dit je niet altijd vrijwaart van onvoorzichtig gedrag. Dit soort criminelen maakt gebruik van de de primaire reacties waar wij allemaal -dus zonder uitzondering- gevoelig voor zijn. Hebzucht, angst, boosheid, noem maar op. En in een onbewaakt ogenblik heb je er al op geklikt voordat je je realiseert dat je dit beter niet had kunnen doen. Oplichters zijn nu eenmaal meesters in het bedenken van scenario’s om jou te verleiden tot onvoorzichtig gedrag. De kunst is dat de reactie van het potentiele slachtoffer dusdanig heftig is, dat hij eerst handelt en dan pas nadenkt.

Maar we dwalen erg af, excuus voor deze afslag.

1 like

Dit overkomt me dagelijks…

3 likes

Als ik voor iedere keer dat ik dat deed 1 eypo had gekregen…
…had ik een mooie GS kunnen kopen misschien!

:joy:

hmmm een echte rolex voor mijn account lijkt mij een goede deal. MP mogen ze van mij toch opdoeken, alles wat niet mag staat er te koop en melden doen ze niks mee.

2 likes

Net weer eentje gespot :face_with_monocle:

Wow, nep advertenties op MP.
Hoe werkt dat? De advertentie staat er, maar als je er op klikt is ie weg?

advertenties met fotos van ebay of elders. Horloge niet in bezit van verkoper.

1 like

Ik had mijn bank (ABN) ook meteen gebeld. Zij gaven aan dat ik het geld zelf had overgemaakt en dat zij dus niets konden doen voor mij.

Ah die zilveren? Is wel vlakbij, zou eens af moeten spreken voor ophalen.

Ja. Stond eerder ook al op MP met zon zelfde advertentie. Fotos zijn van Ebay. Het horloge zelf is trouwens ook een vreselijke AM bak. :unamused:


Deze stond er gisteren en vanmorgen. Regelrecht van eBay geplukt.
Vandaag staat er een silver dial 6139-6002 op.

2 likes

2 likes

En daar gaan we weer, met een 6139-7100 en een 6139 8020

1 like

Vandaag zijn de SARB033’s aan de beurt

1 like

Hier ben ik het totaal niet mee eens. Wij hebben een onderneming en verkopen veeal op Marktplaats. Doen ook nooit de betaalfunctie gebruiken want gaat vaak mis geld blijft te lang bij hun staan. Via whatsapp gegevens uitwisselen betallink sturen en klaar. Dus het is niet altijd oplichting :slight_smile:

Dit is geen mening van mij maar wat mij feitelijk is overkomen. Er is een groep actief die hier dagelijks gebruik van maakt door zo te werken.

Heb nooit aangegeven dat iedereen die hier gebruik van maakt een oplichter is. Heb het specifiek over de groep die mij ook heeft opgelicht. Dus snap je berichtje niet zo goed.