Nep Vacheron Constantin gekocht en met dikke winst weer verkocht op Marktplaats als een echte Vacheron Constantin en dat is niet echt netjes toch?

Ik kocht deze (voorheen goudkleurige) V.C. in een rommelwinkeltje. Het nepgoud viel er zowat vanaf dus even flink de handen uit de mouwen met een capecod poetsdoek en jawel hoor na twee uur van flink poetsen kwam het stalen kastje glanzend tevoorschijn. Vandaag heeft de vriendelijke meneer van de fa. Meents&Bakker in Amstelveen de schroefbodem vakkundig geopend en dit opwindertje kwam in beeld. Snel ff met de mobiel een fotootje gemaakt betere foto’s volgen later. Kan iemand mij iets meer vertellen over dit type caliber en eventueel leeftijd ? Graag jullie reaktie. Greets, Martin.

4 likes

Hoi Martin,

Wat gaf de meneer bij Meents & Bakker aan na het zien van dit horloge? Dit horloge betreft (helaas) namelijk een replica.

2 likes

Die meneer zij dat het een echt V.C. uurwerk betrof Aha, dan zijn de $ 25-- toch teveel betaald :joy: zeker weten ??

1 like

Even naar “Vragen over…” subtopic verplaatst.

Nu nog een foto van de voorkant. Als blijkt dat het om een replica gaat, kan het topic verwijderd worden :wink:

het is zeker een echt uurwerk. Ik zie tandwielen, schroeven, en nog wat meer. Dus dat klopt wel. Maar voor de rest …

1 like

Costantin? Niet helemaal snuggere neefje van Vacheron Constantin?

Morgen bij goed daglicht ga ik de fotootjes maken ff geduld a.u.b.

Uurwerkje is een FHF 28:

http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&0&2uswk&FHF_28

Volgens mij niet iets wat je typisch in een Vacheron Constantin tegenkomt. :thinking:

1 like

Foto’s ff bij kunstlicht heel erg lastig. Heeren spreek u uit !!

Lijkt mij toch wel redelijk fake
Vacheron constantin is veel te groot afgedrukt en meestal staat er Genève onder vacheron constantin, hier niet. Lijkt mij gewoon een oud horloge waarop ze vacheron constantin hebben geplakt.

En dan heb ik het nog niet eens over het uurwerk.

Maar ik kan er ook helemaal naast zitten, you never know…

1 like

1 like

#IBTL

Bye
:grin:

Die lijkt me nep.

Dat kruisje moet volgens mij opgelegd zijn, het lijkt bij jou gewoon geprint op de plaat.
Daarnaast is de bedrukking sowieso erg slecht.

2 likes

Je hebt het over afbladderend nepgoud. En dan vraag je je af of het een echte is…? Dit merk is de oude adel van de Zwitserse horloge-industrie. Dus wat iedereen al zei, helaas.

Wel maf dat er in die tijd al genept werd…

6 likes

Het is dus een écht vintage horloge met een FHF 28 uurwerkje ca. 1955 waar helemaal niet mis mee is totdat…er een reprint op is gemaakt met een foutieve tekst. Te groot geschreven da’s waar tussen vacheron constantin mist de & er tussen mischien en nog een paar foutjes. Beste horlogevrienden dat geeft meer helderheid tot nu :grin:

4 likes

Inderdaad, dat is het.

De kreet “17 jewels” op de wijzerplaat is al een weggever, geen enkel groot merk zette dat op de wijzerplaat, zelfs bij een Tissot staat dat er nooit, net zomin als “incabloc”

1 like

Mee eens, jullie hebben het allemaal bij het rechte eind. Daar doe ik geen boe of bah over. Het was ook maar een gokje van $ 25–. Ik weet voldoende dank, dank voor jullie tijd en toewijding. Greets nitraM :grin: Heeren moderators doe u trouwe plicht. p.s. was toch een leuk avontuur en leergeld voor een ieder die gretig en hebzuchtig handelt.

23 likes

Sportieve houding, hulde @nitram!

3 likes

Het meest schrijnende van dit avontuur is toch wel het feit dat de horlogemaker bij Meents & Bakker niet meteen tot eenzelfde conclusie is gekomen… is dat een te fel oordeel of zijn jullie het daarmee eens?

3 likes