Nep Vacheron Constantin gekocht en met dikke winst weer verkocht op Marktplaats als een echte Vacheron Constantin en dat is niet echt netjes toch?

Haal jij het gedeelte “markt vondst Vacheron Constantin” uit de titel? :sweat_smile:

2 likes

Een horlogemaker is natuurlijk niet per definitie een kenner of liefhebber van vintage horloges, maar gewoon een man (of vrouw) die z’n geld verdient met het repareren van horloges. :thinking:

3 likes

@nitram, bijgaande afbeelding schets een beetje hoe een wat ouder VC uurwerk er uit zou moeten zien.
image

1 like

Dank voor je reaktie, zo zien VC uurwerken er idd. uit had ik ook al gegoogled :slight_smile: dat zijn meesterwerkjes greets, Martin

1 like

Lijkt erop dat iemand een reguliere vintage heeft willen upgraden :thinking: Poets de naam van de dial en je hebt nog een alleraardigste beater, toch?

1 like

Klopt helemaal Ferdinand, wij zijn een onderzoekje gestart naar merknamen die dezelfde kast en uurwerken gebruikte zo ca. 1955 en dan een reprint heb je toch een tijds gerelateerd handwindertje. Een nitram 17 jewels kan ook nog :joy: of is dat te hoog gegrepen?

Heb ik uiteraard gedaan :+1:

Klinkt goed dus gewoon doen zou ik zeggen.

1 like

Leergeld? Je zet hem nu voor 375(!!) euro te koop op MP? :upside_down_face::slightly_smiling_face:

7 likes

Grof geld, zou max een derde moeten zijn. Je zit sowieso nog steeds met die naam op de dial.

1 like

Hahaha meen je dat? Link?

1 like

Het vermeende horloge had de afgelopen 12 uur veel belangstelling. De nieuwe eigenaar heeft geen enkel probleem met de foute wijzerplaat. Dus iedereen blij, blij, blij een happy end en heeren whats in a name? Greets. nitram :rofl: met dank voor jullie bijdrage.

“Ah dus het is geen echte en er zit een uurwerk in van een paar tientjes? Geen probleem hoor!”

Imgur
9 likes

Aso. Een horloge dat letterlijk niks waard is voor zoveel aanbieden.

10 likes

Dat heet oplichterij. Een fake horloge voor paar honderd euro verkopen…

7 likes

Ga je schamen.

5 likes

:triangular_flag_on_post::triangular_flag_on_post::triangular_flag_on_post:

4 likes

VC met 17 jewels op de plaat proest

1 like

Klopt. Tijdens mijn opleiding @ Schoonhoven was er maar een enkeling die echt horloge gek was en er serieus iets vanaf wist. Veel mensen hadden zelfs niet eens een mechanisch horloge :face_with_raised_eyebrow:

5 likes

Ongelofelijk, dat er al bijna 10 jaar een oplichter rondloopt hier. Weten dat het nep is (wat trouwens verboden is op het forum!) en het dan alsnog op marktplaats durven te zetten alsof het een echt horloge betreft. Pure oplichterij.

Heeren moderators, verdiend deze wolf in schaapskleren geen ban met dit gedrag?

4 likes