Hela mede Nerd’s,
Afgelopen week m’n Casio CA-53-1ER weggegeven om op deze wijze te proberen de jongste generatie te interesseren voor horloges.
Er was dus een plekje vrij gekomen op de horlogeplank. En wat mij betreft wil ik altijd een retro-classic-nerdy-achtig-horloge in de collectie hebben. Deze horloges krijgen bij mij altijd verrassend veel draagtijd tussen de usual suspects (Grand Seiko, TAG HEUER, Seiko, Citizen, etc…) Het zal er ook mee te maken hebben dat ik tijdens het werk een horloge wil dragen wat tegen een stootje kan en waar ik qua kans op schade geen omkijken naar heb.
Vele zullen nu roepen G-SHOCK!!!, daar heb ik er al een paar van gehad, maar helaas zonder een blij gevoel daarbij. Zo ook met een smart watch overigens.
Om de één of andere reden voel ik me altijd het prettigste bij een horloge wat wat meer back to basic is. Eentje met roots uit een eenvoudigere tijd.
Anyway:
Dus na een avondje grasduinen en virtueel window shoppen (dat zint me dan weer wel) uitgekomen bij de TIMEX T80 X Pac-Man.
Gewoon een horloge zonder al te veel strapatsen, te weten: tijd, datum, stopwatch en alarm. Als buitensporige features kan het desgevraagd het pac-man deuntje spelen en het scherm mooi verlichten:
Ik presenteer u:
Fijn weekend allemaal…
Ik verwen mezelf even met een lekkere borrel en een fijn muziekje. Even nog één keer wegdromen naar lang vervlogen tijden…
Ik ga even terug naar eind jaren 80 / begin jaren 90… Mijn oom had als eerste in de straat een eigen computer thuis. MET PAC-MAN EROP!!!
Dan was je wel echt de Bram hoor in die tijd…
Edit: dit zo teruglezende bekruipt me het gevoel dat ik misschien over kom als een oude zeur…?!
Niks is minder waar…, Ik ben best leuk in de omgang hoor…