al eerder vond ik de longines spirit erg mooi en na dat de mooie titanium versie van @svmnb1 voorbij kwam dacht ik Yessssss dan heb ik blijkbaar over ‘die groene’ zonder datum heen gekeken.
Helaas bleek dat niet waar en dat is voor mij de aanleiding om dit onderwerp te starten; het - zonder -dit- (in dit geval een datum en daarmee een smalle 3) had dit een Perfect horloge geweest
de prijs of verkrijgbaarheid van een horloge speelt geen rol
ik trap af met een plaatje geleend van het internet met de vraag; welk horloge had voor jou, met welke aanpassing, perfect geweest, maat, datum, kleur; kom maar op
En nog eentje van de Swatch groep. Wellicht Hamilton ipv Longines, maar exact hetzelfde euvel: 2895 uurwerkje, maar te klein voor de kast, lullige datum-implementatie.
Da’s een net-niet antwoord in een wereld waar nu eenmaal de absurditeit normaal is geworden. Qua aankopen ben ik ook afgehaakt hoor, maar je constatering levert geen nieuwe inzichten.
Als die 2mm dunner was, denk ik dat ik nog altijd 1 horloge had. Maar ja, het is een dikkerdje en dat werkt niet altijd even goed. Verder een prima horloge!
Ik heb hem nog nooit in het echt gezien want de AD doet daar een beetje lastig over, maar die zou ik eigenlijk best willen hebben. Om te dragen, that is.
Voor mij is het de Longines Conquest Heritage. Het gaat eigenlijk enkel om de datum aanduiding, op de een of andere manier vind ik het storend op de twaalf terwijl ik het verder een prachtig horloge vind in deze categorie.
Vind de Hamilton “Murph” een ontzettend mooi horloge, maar hij is dan ook ontzettend groot. Te groot 52mm lug-to-lug en 42mm diameter om m’n pols van 16cm omvang staat gewoon niet in mijn ogen.
De nieuwe pilot stijl die ze recentelijk hebben uitgebracht heeft wel de goede maten, maar die bezel en andere wijzerplaat doet het ook niet voor me. Had goede hoop toen hij werd aangekondigd, maar volgens mij is deze ook niet voor mij weggelegd… Frustrerend.