Dit is mierenneuken. Precies zoals het ons horlogenerds betaamt
Het zijn soms de kleinste details die ons storen. In mijn geval vaak genoeg reden om een horloge weg te doen. Ik kan een waslijst opnoemen maar ik vind het leuk om te bedenken welke details me ‘net niet’ zinnen bij de blijvers
Ik kan eigenlijk maar één voorbeeld bedenken. Deze The Citizen had nóg perfecter geweest met opgelegde Citizen tekst.
Kijk, de Russen weten tenminste hoe dat moet Niet over het datum venster.
Maar dan zit je wel weer met een 18mm bandje op een 39mm duiker hè @None Stefan
Zonder gekheid, Tissot weet hoe het hoort. De uren wijzer draait net voor het datum venster langs en in dat venster is de zijkant ook nog met een mooie ronding die erbij past.
Is dat niet de hobby, ik vind zoals je zegt bij ieder horloge wel net een ding dat ik niet mooi vind. Tot de dag dat je een horloge vind waar het wel op alle fronten klikt en die koop je meestal…
Al het gepolijste keramiek van de laatste jaren op Seamasters/ Submariners etc. Liever de bezels zoals op een Pelagos of de vorige generatie Planet Oceans.
Tussen 14:45 uur [kwart vóór drie] en 15:15 uur [kwart óver drie] kun je dit ‘euvel-tje’ voorkómen, door dat half uurtje ff niet op je horloge te kijken.
Je houdt 23.5 uur per etmaal over om van je Citizen te geniéten [ minus de 8 uren, die je slaapt]. → dus: 15.5 uur per etmaal púúr genieten, wowsers … Dat moet toch ruim voldoende dagelijkse Citizen-experience zijn.
+1 : Ik ben het met je eens ! Een óók veel voorkomende tekortkoming, waarover ik niet zo vaak lees, maar:
nét zo, wellicht nog wel érgerlijker is, is dat de minutenwijzer soms maar nét ietsie pietsie langer is, dan de minutenwijzer.
dat is dan héél verwarrend en je moet wel een paar keer extra op je horloge kijken - echt stáren - om te weten wat de minutenwijzer en wat de urenwijzer is …
[quote=“Watchbezel, post:37, topic:524280”]
nét zo, wellicht nog wel érgerlijker is, is dat de minutenwijzer soms maar nét ietsie pietsie langer is, dan de minutenwijzer.
[/quote] … moet natúúrlijk zijn …
nét zo, wellicht nog wel érgerlijker is, is dat de minutenwijzer soms maar nét ietsie pietsie langer is, dan de URENwijzer.