Net niet?

Ja hoor, @Time_Lord aka Gerard:

1 like

Van deze wijzer set kan ik echt gelukkig worden.
Ts, ik zou me niet te druk maken over die datum.

2 likes

Het is erger dan dat. Dit uurwerk is te klein voor de kast, dus de hele datum staat nipt te ver naar binnen. De uurwijzer is prima.

Ik ben heel erg bezig geweest om alle horloges uit mijn verzameling te bannen die me niet bevallen. Of anders gezegd, ik word steeds kritischer van blik, ook voor ik iets aanschaf.

4 likes

Mooi voorbeeld, dit is inderdaad beroerd afleesbaar.

One man’s trash is another one’s treasure, don’t 4get that, my co-watchliker, Evert-Jan aka @Auto. :sweat_smile: :sunglasses:

@Auto, Evert-Jan: mijn pa heeft nog in de jaren 1972-’ 73 het cosmeticahuis Het Witte Huis op poten gezet. Was een mega-klus destijds.

• Misschien staat het collectieve geheugen van Bodegraven het bestaan van Het Witte Huis nog bij. Misschien ook niet … :roll_eyes:

Ik ben het met je eens: bij bv. Vostok kan dit gebeuren, @None, Stefan. :astonished::roll_eyes:

N.B. : één tip kan ik je geven, Stefan; gebruik bij 18 mm. bandbreedte een bandje van 20 mm., waarna je heel precies de (miniscule) hoekjes ‘inkort’, door ze iets af te snijden.

• als je dit precies doet, zie je d’r niets van, wanneer de band aan het horloge is vastgemaakt. :hugs: :wink:
  • @None, Stefan: het is dan nét, of de band ‘een goed stukje breder is’ bij het dragen van je horloge. :sunglasses:

Wel de volgende verbeterpunten:

• Seiko: microverstelling in (kleine en platte) sluiting stalen band
  • Tissot: fatsoenlijke anti reflectie op saffierglas omdat die nu knudde is, en betere afwerking zijkanten stalen band omdat die nu te scherp is
  • alle merken: Quick release op de banden.
1 like

Hier zou het mij dan weer storen dat van de datum die 3 een lettertype kleiner lijkt dan de 0.

1 like

Lijkt niet zo, is gewoon zo. Loopt mee met het uitlopen van het venster.

1 like

Is dat het Polenpand aan de Goudseweg? Ik ben import en geen echte Borrefter dus het zegt mij zo niets.

1 like

Welke ref is dat?

Dst weet ik dus niet zéker, of het pand dáár stond. Er zijn teveel oude panden er wég gegaan en weer nieuwe erbij gekomen …

• Sorry, @Auto, ik weet het écht niet meer. :disappointed_relieved::roll_eyes::sweat_smile::+1::sunglasses:
1 like

Maar eerlijk, geeft niet na zoveel jaren, hoor ! Brdankt voor jouw meedenken, @Auto. :cool: :sunglasses:

1 like

Ik ben echt dol op mijn Tsuyosa, echt waar. Zelfs het loepje stoort me niet meer. Maar hoe hebben ze in vredesnaam de kroon zo klein en onbereikbaar kunnen maken?

Elke avond leg ik tweemaal de kinderen in bed. Eerst de kinderen van vlees en bloed en daarna, als ik zelf ook naar bed ga, mijn mechanische kindjes. Alledrie de automaten worden eventjes opgewonden. Allemaal zestig slagen. God verhoede dat ze stil komen te staan. Dit neigt inderdaad naar dwangneurose maar ik geniet van het momentje van rust en bewondering. De Orient en de Seestern gaan fantastisch, maar dan komt mijn Tsuyosa… Ik ben een flinke jongen en heb bijpassende worsten vingers en ik krijg met geen mogelijkheid de kroon tussen duim en wijsvinger geklemd.

3 likes

Maar … @Piet82 also known as Tempus Fugit, Time Flies (when you’re having (watch)fun … het is de bedoeling dat één van je nagels dat voor je doet …

• In plaats van je duimnen wijsvinger. Zó plat en/of dun zijn de huidige kronen van de horloges nu éénmaal váák gemaakt. :+1::balloon::sunglasses:
1 like

Dat zal best maar met mijn nagel krijg ik er geen grip op.

1 like

Ik vind het jammer, maar het kán niet anders gedaan worden.
Alleen onveiliger, met bv. een klein schillenmesje … :roll_eyes::jack_o_lantern::ghost:

ik en iets aanpassen? Hahahahah. Het bandje gaat eraan of mijn vinger. :see_no_evil:
Ik denk dat ik er gewoon aan moet wennen. Wel ga ik nog een origineel stalen bandje proberen.

1 like